۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84804577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای پایان هفته کردستان پاک است

۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبر: 84804577
هوای پایان هفته کردستان پاک است

سنندج- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از اواخر وقت امروز از شدت گرد و غبار موجود در هوای استان کاسته شده و از فردا تا روز جمعه هوای استان پاک و دارای کیفیت مطلوب خواهد بود.

نشمیل احمدیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر بجز شهر سنندج که دید افقی در آن به ۶ هزار متر کاهش یافته است، در سایر شهرهای استان گرد و غبار رقیق را شاهد هستیم و میزان دید به بیش از هشت هزار متر رسیده است.

وی افزود: از روز چهارشنبه تا جمعه هوای استان پاک و دارای شرایط مطلوب است و بجز افزایش دما پدیده خاصی را شاهد نخواهیم بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از روز چهارشنبه به تدریج شاهد افزایش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوای استان خواهیم بود و انتظار داریم میانگین دما به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد افزایش یابد.

وی یادآور شد: در شبانه‌ روز گذشته شهر دهگلان با دمای ۶ درجه خُنک‌ترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بودند، دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۱۴ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha