امکان پذیرش و اسکان روزانه ۶۰ گردشگر دریایی در جزیره لارک فراهم شد

قشم - ایرنا - دهیار جزیره لارک از امکان پذیرش و اسکان روزانه ۶۰ گردشگر دریایی داخلی و خارجی در دهکده گردشگری و فضاهای بوم گردی این جزیره زیبای خلیج فارس در نزدیکی تنگه راهبردی هرمز خبر داد.

محمد ماهیگری کوهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این ظرفیت بسیار مناسب پذیرش و اسکان گردشگران برای بازدید از دیدنی های طبیعی، آثار تاریخی و میراث ناملموس جزیره لارک در اقامتگاه های «کپری کمسرتکی»، «کلبه ای کمسرتکی» و بوم گردی های «بام لارک» و «بادگیر لارک» فراهم شده است.

امکان پذیرش و اسکان روزانه ۶۰ گردشگر دریایی در جزیره لارک فراهم شد

وی ادامه داد: با تمهیدات لازم انجام شده و فراهم کردن زیرساخت های مناسب پذیرش و اسکان گردشگران یادشده در جزیره لارک می توان چهارمین جزیره بزرگ ایران را با دارا بودن سواحل شنی، مرجانی و نقره‌ فام آن به عنوان جزیره نمونه گردشگری در کشور مطرح کرد.

امکان پذیرش و اسکان روزانه ۶۰ گردشگر دریایی در جزیره لارک فراهم شد

دهیار جزیره لارک اضافه کرد: گردشگران داخلی و خارجی ورودی به جزیره لارک هنگام پذیرش و اسکان در اقامتگاه ها و مراکز بوم گردی یادشده با انواع غذاهای سنتی و دریایی تازه از جمله «ماهی برشته یا کبابی»، «قلیه ماهی»، «هَواری ماهی»، «هَواری میگو» و «میگو دو پیازه» پذیرایی می شوند.

امکان پذیرش و اسکان روزانه ۶۰ گردشگر دریایی در جزیره لارک فراهم شد

ماهیگری کوهی توضیح داد: بر اساس تفاهمنامه ای که بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و بنیاد علوی به امضا رسیده امکان ترابری مسافران و گردشگران دریایی از بندر شهید ذاکری جزیره قشم به بندرگاه جزیره لارک فراهم شده است.

امکان پذیرش و اسکان روزانه ۶۰ گردشگر دریایی در جزیره لارک فراهم شد

به گزارش ایرنا، جزیره لارک از جزایر استان هرمزگان با مساحت حدود ۴۹ کیلومتر مربع چهارمین جزیره بزرگ ایران پس از جزایر قشم، کیش و لاوان است که در جنوب شرقی جزیره قشم و جنوب غربی جزیره هرمز واقع شده است.

فاصله جزیره لارک با جزیره قشم ۱۶ کیلومتر، با بندرعباس ۳۱ کیلومتر، با جزیره هرمز ۲۲ کیلومتر و با جزیره هنگام ۵۱ کیلومتر است.

این جزیره از کوه های رنگارنگ تشکیل شده طول آن یازده کیلومتر و بزرگترین عرض آن هفت کیلومتر است و بلندترین نقطه آن تقریبا ۱۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

جزیره لارک از ۲ روستای «لارک کوهی» و «لارک شهری» تشکیل شده و مردم آن عموما گویش «کُمزاری» دارند و شغل اصلی ۹۰ درصد مردم صیادی و ۱۰ درصد فعالیت های گردشگری است.

در جزیره لارک آثار تاریخی و بناهای ارزشمندی مانند «قلعه پرتغالی ها»، «قبرستان تاریخی»، «مسجد لارک»، «فانوس دریایی مورانو» و «آب انبارهای» متعددی وجود دارد.

با توجه به موقعیت جزیره لارک دیدنی های طبیعی بی نظیری مانند «ساحل رنگین کمان»، «ساحل لاک پشت ها»، «ساحل تک درخت»، «ساحل و کمپ کپر نشین کم سرتکی»، «کوه کله قندی»، «رودخانه نمک»، «دره رنگین کمان» و چشم اندازهای طبیعی بکری وجود دارد.

در این جزیره پوشش گیاهی متنوعی مانند «نخل»، «کهور»، «شیریشک»، «کُنار» و نظایر آن وجود دارد.

وجود جانوران خشکی مانند «آهوهای زیبای جبیر»، «خرگوش» و «جوجه تیغی» که دیدن آن ها از فاصله نزدیک امر عادی است هر بیننده و گردشگری را به وجد می آورد.

جانوران دریایی در آب‌های اطراف جزیره لارک مانند انواع مختلف «ماهی ها» و «لاک پشت های پوزه عقابی» و تخم گذاری آنها از دیگر جاذبه های جزیره لارک محسوب می شود.

با توجه به قدمت و سابقه تاریخی زندگی در جزیره لارک آیین‌ها و سنت‌های منحصر به فردی مانند مراسم «زار»، «صید و توربافی گرگور»، «خوس دوزی»، «رقص شمشیر» و آیین‌های مذهبی نیز وجود دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha