۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84804680
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تشکیل ۱۰۰ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی بیجار و یک خبر کوتاه دیگر

سنندج- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار با بیان اینکه از ابتدای بهمن سال تا کنون ۸۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان بیجار انجام شده است گفت: در این مدت ۱۰۰ پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

پیمان قمری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس قانون انتزاع و در راستای واگذاری وظایف نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی و تشکیل قرارگاه امنیت غذایی از ابتدای بهمن ۱۴۰۰، تیم های بازرسی و گشت مشترک با مرکزیت جهاد کشاورزی و همکاری ادارات صمت، اصناف، تعزیرات، بسیج، غله، بهداشت و استاندارد به صورت روزانه، تمام واحدهای صنفی اعم از خواربار فروشی، قصابی، پروتئینی، لبنیات، میوه و صیفی و خبازی ها را مورد بازرسی قرار می دهند.

وی افزود: گشت های مشترک به صورت مداوم و روزانه بوده و با متخلفین در صورت عدم درج قیمت، گرانفروشی و احتکار برخورد قانونی خواهد شد و  در این راستا تمامی واحد های صنفی ملزم به رعایت درج قیمت در محل، ارائه فاکتور و رعایت قیمت های فروش متناسب با فاکتور خرید و خودداری از هرگونه احتکار محصول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ تن برنج تایلندی، ۶۰ تن برنج هندی، ۱۳ تن برنج پاکستانی، ۳۰ تن قند، ۶۸ تن شکر، ۳/۲ تن مرغ منجمد و ۵ تن گوشت منجمد ویژه تنظیم بازار جهت حمایت از مصرف کننده توزیع شده است.

قمری یاد آور شد: در این مدت ۷۵ کیسه آرد یارانه ای نوع یک، ۸۱ کیسه آرد یارانه ای نوع ۲ (فانتزی) و ۲۲۰ کیسه کنستانتره دام از متخلفین کشف و ضبط شده و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وی اظهار کرد: همشهریان عزیز می توانند تا زمان راه اندازی سامانه گزارش دهی، تخلفات مشاهده شده را به واحد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی مدیریت جهاد کشاورزی گزارش دهند.

ثبت دومین وقف منفعتی امسال در بیجار 

رییس اداره اوقاف شهرستان بیجار گفت: دومین وقف منفعتی ۱۴۰۱ در روستای ندری از توابع شهرستان ثبت شد.

حجت الاسلام عباس ایزدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: واقف خیر اندیش به نام «آقا خانی» بازنشسته اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار، حدود ۳۵ من زمین مزروعی دیم در روستای ندری بیجار وقف تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند کرده است.

وی اضافه کرد: اولین وقف سال ۱۴۰۱ توسط واقف خیر اندیش صادق نیا شامل ۶ دانگ یک قطعه زمین مزروعی به مساحت ۱۷ هکتار واقع در روستای جوروندی با نیت ایام فاطمیه و کمک به ایتام است که این وقف نیز با توجه به نیاز مبرم ایتام شهرستان بیجار می تواند تا سالیان متوالی گره گشای این قشر محروم باشد.

وی گفت: در حال حاضر ۶ موقوفه شاخص در این شهرستان وجود دارد که قدمت بسیاری از آن‌ها بیش از یک قرن است، بیشترین موقوفات این شهرستان که رتبه اول در تعداد موقوفه و متولی را به خود اختصاص داده است، روضه خوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha