۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های پایانه مرزی ریمدان ابلاغ شد

زاهدان- ایرنا- معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پیش بینی ورود ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از مرز ریمدان به کشور، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیر ساخت‌های پایانه مرزی ریمدان به این استان ابلاغ شده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان، حمید رضا شهرکی ثانوی در بازدید از پایانه مرزی ریمدان اظهارداشت: با توجه به پیش بینی افزایش چشم گیر ورود زائرین پاکستانی به کشور از مرز ریمدان در اربعین امسال علاوه بر مرز میرجاوه و همچنین لزوم خدمت رسانی مطلوب به آنان، این سازمان با تمام توان در خدمت زائرین بوده و تمهیدات لازم جهت تامین ناوگان و توسعه زیرساخت‌های این پایانه مرزی را بکار بسته است.

وی گفت: این سازمان اقداماتی نظیر افزایش گیت کنترل گذرنامه، توسعه فضای مسقف با توجه به گرمای هوا، افزایش سرویس های بهداشتی به ۶۰ چشمه، استقرار دستگاه های مه پاش برای خنک کردن زوار کشور دوست و همسایه پاکستان را در دستور کار قرار داده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان افزود: همچنین به منظور دسترسی مناسب تر به پایانه مرزی ریمدان، بحث ایمن سازی محورهای منتهی به آن با اجرای عملیات روسازی و بهسازی محورها در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در مجموع برای انجام اقدامات ذکر شده در پایانه مرزی ریمدان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده که با توجه به اهمیت موضوع و در صورت نیاز، مجدد تمدید اعتبار صورت خواهد گرفت.

شهرکی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه پایانه مرزی ریمدان سایت موقت است، فضایی جهت استقرار اتوبوس های بین شهری برای جابجایی زوار پاکستانی پیش بینی و  هماهنگی های لازم نیز در خصوص اتوبوس های درون شهری برای جابجایی این زوار با هماهنگی ستاد اربعین انجام خواهد شد.

وی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در تلاشیم سرویس دهی مطلوب از نظر تعداد صندلی برای جابجایی زوار پاکستانی داشته و خدمات مناسبی را در خود پایانه مرزی برای تسهیل عبور و مرور زوار ارائه دهیم و محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه مرزی نیز ارتقا یابد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان تعداد ناوگان اتوبوسی کشور را ۱۴ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: این سازمان در نظر دارد با توجه به تعداد ناوگان موجود و وجود ۱۰۰ هزار راننده ناوگان اتوبوسی در کشور با برنامه ریزی مناسب در زمان اربعین حسینی که تعداد سفرها از مرزهای کشور برای عزیمت به کربلای معلی افزایش می یابد به زوار گرامی خدمات مطلوب ارائه و در خدمت شهروندان در سفرهای بین شهری به بهترین نحو ممکن باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha