برنامه ریزی هدفمند لازمه موفقیت ورزش همدان در المپیاد استعدادهای برتر است

همدان- ایرنا- معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان همدان گفت: لازمه موفقیت و کسب مدال‌های رنگارنگ در المپیاد استعدادهای برتر کشور نیازمند توجه جدی به رده‌های سنی پایه و برنامه ریزی هدفمند به ویژه نونهالان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا« علی ضمیری کامل» روز سه شنبه نخستین جلسه هماهنگی سومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برترکشور با تاکید بر لزوم توجه هیات‌های ورزشی به دوره‌های استعدادیابی بیان داشت: شناسایی و توجه به نخبه‌های ورزشی جزو رویکردهای اصلی دستگاه ورزش است و هیات‌های موفق در این حوزه مورد تشویق و حمایت همه جانبه قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به استعدادهای پایه و شکوفایی آن‌ها در مسیر قهرمانی کشور زمینه ساز رسیدن به جایگاه تیم‌های ملی و نیز پشتوانه مهم در رده‌های سنی مختلف ورزش استان است که باید در اولویت کاری هیات‌ها قرار بگیرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای حضور قدرتمند ورزشکاران استان همدان در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور گفت: این رقابت‌ها طی روزهای ۲۸ مرداد تا هشت شهریور سال‌جاری با مشارکت ۲۶ فدراسیون به میزبانی هشت استان کشور برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد با مشارکت وزارت آموزش و پرورش در ۲۵ رشته المپیکی شامل اسکیت، بدمینتون، بسکتبال، بوکس، تیراندازی، تیراندازی با کمان، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، ژیمناستیک، کوهنوردی و صعودهای ورزشی (سنگ نوردی) ، شنا، شیرجه و واترپلو، قایقرانی، کشتی آزاد و فرنگی، وزنه برداری، والیبال، هندبال، سه گانه، گلف، هاکی، تکواندو، دوومیدانی و جودو برگزار می‌شود.

وی با اشاره به توزیع یک هزار و ۱۹۶ مدال در سومین دوره مسابقات المپیاد استعدادهای برتر افزود: این رقابت‌ها در ۲ بخش دختران و پسران و در رده سنی ۱۲ تا ۱۶ سال درکشور برگزار می‌شود و انتظار ما کسب مدال‌های رنگارنگ است.

ضمیری کامل خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی به میزبانی استان های تهران، آذربایجان شرقی، گیلان، گلستان، اصفهان، مازندران، زنجان و مرکزی برگزار می‌شود.

وی از استعدادیابی و نخبه گزینی به عنوان یکی از اهداف مورد توجه این طرح دانست و افزود: هیات‌های ورزشی باید توجه ویژه‌ای به برگزاری این طرح داشته باشند و در این راستا برنامه ریزی جهت حضور قدرتمند ورزشکاران استان همدان در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور طراحی شده است.

هم اکنون بیش از ۸۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح استان همدان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha