کمک به توسعه بازار تولیدکنندگان کوچک در طرح حمایتی جهادکالا

تهران- ایرنا- مدیر اجرایی طرح حمایتی جهاد کالا در خصوص برگزاری نمایشگاه سالانه که با هدف حذف واسطه‌ها از بازار برگزار می‌شود، گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح ملی برای عرضه مستقیم لوازم خانگی به مصرف‌کننده و حذف واسطه‌ها از بازار آن با عنوان جهاد کالا ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، بهنام شیری اظهار داشت: اولین نمایشگاه – فروشگاه طرح ملی جهاد کالا در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران از روز عید غدیر کار خود را آغاز می‌کند که امیداوریم بتوانیم در تمام استان‌ها این طرح را اجرایی کنیم.
وی تصریح کرد: بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط محرک اقتصاد کشور و شریان اصلی ایجاد اشتغال هستند، اما به طور معمول کمتر در بازار مصرف دیده می‌شوند و تولیدکننده برای اینکه بتواند محصول خود را به بازار عرضه کند حتما باید با حلقه‌های واسطه همکاری داشته باشد، در غیر این صورت محصول آنها در بازار ارائه نمی‌شود و به ناچار از بازار خارج می‌شوند، از این رو در این طرح به دنبال آن هستیم که کالای ایرانی به طور مستقیم توسط تولیدکننده به بازار مصرف عرضه شود.
شیری خاطرنشان کرد: بر این اساس نقدینگی حاصل از فروش کالا به طور مستقیم به خطوط تولید کارخانه‌ها باز می‌گردد تا تولیدکنندگان برای افزایش تولیدات خود قدرتمند شوند و همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک‌ها، حمایت‌های اعتباری نیز این برای این طرح جذب شده‌است و به خریداران انواع لوازم خانگی تسهیلات داده می‌شود.
وی تاکید کرد: در این طرح وجه پرداخت شده به صورت مستقیم به تولیدکننده پرداخت و خریدار اقساط را به بانک پرداخت می‌کند تا تولیدکنندگان سرمایه در گردش لازم را داشته باشند.
شیری گفت: در این طرح خریدارن می‌توانند کل یا بخشی از مبلغ کالا را با سود ۱۸ درصد بانکی و باز پرداخت سه تا پنج ساله خریداری کنند.
وی درباره مدت بازپرداخت این تسهیلات اظهار داشت: افراد برای دریافت این وام در مبالغ کمتر از ۵۰ میلیون تومان نیازی به معرفی ضامن ندارند و بانک‌ها از طریق اعتبارسنجی این تسهیلات را پرداخت می‌کنند که برای مبالغ بیشتر نیاز به یک نفر ضامن وجود دارد که خود افراد نیز با ارائه گواهی کسر حقوق می‌توانند ضامن خود باشند؛ در این طرح تلاش شده تمام ضوابط قانونی بانک مرکزی برای دریافت تسهیلات بانکی رعایت شود.
مدیراجرایی جهادکالا گفت: افراد برای خرید کالا می‌توانند به سالن‌های اختصاص یافته به نمایشگاه‌ها سالانه جهادکالا در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران یا سامانه اینترنتی نمایشگاه جهادکالا مراجعه و برای خرید اقدام کنند و محصول را درب منزل خود دریافت کنند.
وی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان می‌توانند به صورت آنلاین از طریق سامانه جهادکالا درخواست وام کرده و پس از واریز شدن تسهیلات اقدام به خرید کالا کنند، افزود: براساس برنامه زمان بندی شده، پس از هفت روز از خرید، کالا را دریافت می‌کنند و هفت روز هم زمان دریافت خدمات پس از فروش و ضمانت تعویض کالا است.
شیری با بیان اینکه کالایی که از نمایشگاه و یا سامانه آنلاین خریداری می‌شود از نظر کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مطابق آنچه در بازار وجود دارد، در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد، گفت: شرط حضور صنایع مختلف در این نمایشگاه داشتن استاندارد و خدمات پس از فروش است و تنها خود تولیدکنندگان می‌توانند در این طرح حضور داشته باشند.
وی تصریح کرد: اگر به هر دلیلی در زمان تعیین شده کالا به دست مصرف‌کننده نرسید، با واحد پشتیبانی جهادکالا تماس می‌گیرند و در اسرع وقت به درخواست ایشان رسیدگی می‌شود.
مجری طرح جهاد کالا خاطرنشان کرد: تولید کنندگان کوچک و با کیفیتی نیز در کشور وجود دارند که به دلیل اینکه شناخته شده نیستند، نمی‌توانند محصولات خود را در بازار عرضه کنند و برای ادامه فعالیت تحت برندهای بزرگ محصولات خود را عرضه کرده‌اند و این روند باعث شده در بازار دیده نشوند، اما در این طرح زمینه گسترش فعالیت و توسعه بازار این تولیدکنندگان نیز فراهم می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha