۸ تیر ۱۴۰۱، ۲:۴۰
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84805471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناتو از تعهدات امنیتی فنلاند و سوئد به ترکیه خبر داد

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل پیما آتلانتیک شمالی اعلام کرد که فنلاند و سوئد در ازای لغو وتوی ترکیه برای مخالفت با عضویت آنان در ناتو متعهد به انجام اقدامات امنیتی شدند.

به گزارش ایرنا از نیویورک تایمز، استولتنبرگ بعد از اعلام لغو وتوی ترکیه گفت: رهبران ناتو روز چهارشنبه فنلاند و سوئد را به طور رسمی دعوت خواهند کرد تا به این ائتلاف بپیوندند.

وی در توضیح توافق انجام شده میان ترکیه و اعضای جدید ناتو گفت: فنلاند و سوئد به عنوان متحدان ناتو متعهد می شوند که به طور کامل از ترکیه در برابر تهدیدات علیه امنیت ملی آن حمایت کنند.

وی در ادامه افزود: این توافق شامل اصلاح بیشتر قوانین داخلی فنلاند و سوئد برای سرکوب فعالیت ها پ.ک. ک و انعقاد قرارداد با ترکیه در مورد استرداد آنها می باشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در بحبوحه جنگ  اوکراین و فشارهای فزاینده غرب بر روسیه، موافقت ترکیه با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را می توان بزرگ ترین پیشرفت اجلاس سران ناتو که این هفته در مادرید برگزار می شود، دانست.

در این نشست، وزرای خارجه ترکیه، سوئد و فنلاند، در مادرید اسپانیا تفاهم نامه ای امضا کردند که بر مبنای آن ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در ائتلاف دفاعی ناتو موافقت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha