اطمینان خاطر سازمان جهانی بهداشت از برگزاری جام جهانی

تهران- ایرنا- سازمان بهداشت جهانی (WHO) با اشاره به اقدامات قطر برای برگزاری جام جهانی فوتبال اعلام کرد: از اقدامات این کشور برای مدیریت بحران کرونا در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۲ اطمینان خاطر داریم.

به گزارش ایرنا، شیوع و گستردگی ویروس کرونا در سطح جهان بسیاری از رقابت‌های بزرگ جهانی و قاره‌ای را لغو یا به تعویق انداخت. کشور ژاپن بازی‌های المپیک را  با یک سال تاخیر برگزار کرد و چین نیز برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را به صورت موقت لغو و به احتمال زیاد آن را به سال ۲۰۲۳ موکول کرد. تعویق تورنمنت‌های بزرگ موجب شد گمانه‌زنی‌هایی در باره احتمال تاخیر در برگزاری جام جهانی مطرح شود اما دولت قطر قاطعانه اعلام کرد که بزرگترین جشنواره فوتبال جهان در تاریخ مشخص برگزار خواهد شد.

اقدامات کشور قطر و دستورات بهداشتی مسوولان برگزاری جام جهانی فوتبال موجب شده تا سازمان بهداشت جهانی از برگزاری این دوره از مسابقات اطمینان خاطر داشته باشد.

نشریه الرایه قطر در این زمینه نوشت: سازمان بهداشت جهانی نسبت به اقداماتی که کشور قطر برای مدیریت بحران کرونا در طول میزبانی جام جهانی فوتبال انجام داده  ابراز اطمینان کرد و نگرانی بابت شیوع یا گستردگی آن در طول مسابقات جام جهانی فوتبال ندارد.

در گزارش الرایه به نقل از مایکل رایان مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت آمده است: هیچ دلیلی وجود ندارد که اعلام کنیم خطر شیوع این بیماری (کووید۱۹) در طول جام جهانی بیشتر شود، زیرا سازمان بهداشت جهانی در این زمینه با مقامات قطری همکاری نزدیک دارد و در صورت لزوم به آنها در مورد نحوه برگزاری جام جهانی به شیوه‌ای امن مشاوره لازم را خواهد داد. نگران شیوع ویروس کرونا در ماه نوامبر و دسامبر پیش رو که قرار است جام جهانی برگزار شود، نیستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha