۸ هزار نفر در مهاباد زیر پوشش بیمه روستایی قرار دارند

مهاباد - ایرنا - مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر هشت هزار نفر از مردم مهاباد زیر پوشش این صندوق قرار دارند که به نسبت جامعه هدف این شهرستان آمار پایینی است.

سیروس محمودیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت بین ۱۸ تا ۵۰ سال در شهرستان مهاباد واجد شرایط ثبت نام در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند که کمتر از ۱۰ درصد از مزیت آن بهره مند هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار کارگزار در سطح شهرستان مهاباد فعال هستند که در صورت نیاز به تعداد آنها در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی از مزیت های قابل توجه این بیمه دولتی افزوده خواهد شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ نفر در این شهرستان با کمتر از ۱۵ سال سابقه پرداخت این بیمه به صورت ماهانه مستمری دریافت می کنند که با توجه به وضعیت معیشت فعلی توانسته بخشی از نیازهای بیمه شدگان را تامین کند.

محمودیان اضافه کرد: زنان و مردان با داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال سن، در صورت عضویت در گروه‌هایی مانند روستاییان، عشایر، کشاورزان، رانندگان حمل بار و مسافران بین شهری، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، زنبورداران، بافندگان قالی، فرش، گلیم و جاجیم، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام پزشکی، دانشجویان، بسیجیان، کارگران فصلی و سایر گروه‌های جامعه هدف می‌توانند تحت پوشش این بیمه باشند.

وی با بیان اینکه مجرد یا متاهل بودن ملاک بیمه شدن در این صندوق نیست، اظهار کرد: ازکارافتادگی دائم ناشی از کار و غیرکار با حداقل یک سال سابقه، مزایای فوت برای بازماندگان بیمه شده و نقل و انتقال سابقه با سازمان تامین اجتماعی از مزیت‌های این بیمه است.

وی تاکید کرد: هزینه بیمه به میزان ۳۰ درصد توسط بیمه شده باید پرداخت شود و بیش از  ۲ برابر حق بیمه، در واقع ۷۰ درصد آن را دولت تامین و پرداخت می‌کند.

به گزارش ایرنا، مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۷۰ هزار جمعیت روستایی است که در قالب ۲ بخش مرکزی و خلیفان سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha