دانشجویان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند

تهران - ایرنا - معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: دانشجویان در ٣ سطح بیمه‌ای شامل ١٢، ١۴ و ١٨ درصد با پرداخت به ترتیب ۵١٨، ۶٠۴ و ٧٧٧ هزار تومان می‌توانند تحت پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد قریب روز چهارشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در محل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، افزود: تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر بالغ بر ۵۰ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار داده است.

وی تصریح کرد: در واقع، ١۵ میلیون نفر بیمه‌شده اصلی و همچنین جمعیت تحت‌ تکفل این گروه‌ها از خدمات ١٨ گانه این سازمان استفاده می‌کنند. براساس اصل ٢٩ قانون اساسی نیز وظیفه دولت پوشش آحاد جامعه تحت بیمه‌های پایه است و این ظرفیت‌ در سازمان تامین اجتماعی وجود داشته و از تأکیدات مدیرعامل سازمان است.

قریب همچنین با اشاره به طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اضافه کرد: این طرح نیز که با هدف حمایت آحاد مردم از بیمه‌های اجتماعی طراحی شد؛ با هم‌فکری و تعامل برخی دستگاه‌ها از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان کشور را نیز تحت حمایت‌های سازمان قرار خواهد داد. این مهم در سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز مورد توجه قرار گرفته و تنوع خدمات جامعه هدف باید بسط و توسعه داده شده و در این راستا اطلاع‌رسانی شود.  

وی توضیح داد: باتوجه به تفاهم‌نامه همکاری سازمان تأمین اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز دانشجویان هم می‌توانند در ٣ سطح بیمه‌ای ١٢ درصد، ١۴ و ١٨ درصد با پرداخت به ترتیب ۵١٨، ۶٠۴ و ٧٧٧ هزار تومان تحت پوشش بیمه‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار بگیرند.  

به گفته این مسئول، برای استفاده از خدمات مربوطه نیز، نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی نبوده و تمامی خدمات مورد نیاز به صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست اظهار داشت: دوران تحصیل دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی در مقایسه با دیگر رشته‌های تحصیلی طولانی‌مدت بوده و این جوانان همزمان‌ با تحصیل، خدمات‌رسانی می‌کنند. 

عباس شیراوژن تصریح کرد: باتوجه به این شرایط، دوره جوانی این جمعیت در دوران تحصیل سپری شده و به منظور تکریم از این قشر، ارائه خدمات و ایجاد و ترسیم آینده‌ای روشن باید تحت حمایت‌های اجتماعی قرار بگیرند و اکنون این حمایت از طریق طرح بیمه دانشجویی تأمین اجتماعی فراهم شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: انتظار می‌رود، با تقویت نقش‌آفرینی دولت، هزینه دانشجویان در جامعه کاهش یافته و میزان دانشجویان بیمه‌شده در سراسر کشور نیز افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha