کرمانشاه در اجرای طرح مدارس همدل رتبه برتر کشوری را کسب کرد

کرمانشاه - ایرنا- معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) کرمانشاه از کسب رتبه برتر کمیته امداد و آموزش و پرورش استان در اجرای طرح مدارس همدل کشور خبر داد گفت: کرمانشاه با جذب ۸۲۰ دانش آموز با استعداد مددجو در مدارس نمونه دولتی، هیات امنایی و غیر انتفاعی در اجرای طرح مدارس همدل در کشور رتبه برتر را کسب کرد.

« کامیار جمشیدی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی مراسمی که در مشهد مقدس برگزار شد از " سلمان محمدی" مدیرکل آموزش و پرورش  و "پیمان ترکمانه مدیرکل کیمته امداد استان کرمانشاه با حضور " بختیاری  ریاست کمیته امداد امام خمینی کشور و "محمود زاده" معاون وزیر آموزش و پرورش به خاطر این عمل کرد موفقیت آمیز تقدیر شد.

وی اظهار کرد: در طرح مدارس همدل، دانش آموزان با استعداد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی بصورت رایگان و یا با دریافت تخفیف ویژه، در مدارس غیردولتی، هیئت امنایی و نمونه دولتی ثبت نام می شوند تا از این طریق در جهت برقراری عدالت آموزشی، اقدام موثری صورت پذیرفته و دانش آموزان بی بضاعت هم از ظرفیت تحصیل در این دسته از مدارس بهره مند شوند.

جمشیدی در ادامه با اشاره به آمار موفقیت آمیز دانش آموزان زیرپوشش کمیته امداد استان در قبولی کنکور سال گذشته ابراز امیدواری کرد: ثبت نام این دانش آموزان با استعداد تحت حمایت این نهاد در مدارس غیر دولتی و هیات امنائی و نمونه دولتی ظرفیت استعدادی آنها بیش از پیش شکوفا می شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه همچنین اضافه کرد: ۵۸ دانشجوی پزشکی، پیراپزشکی، ۱۶۸ دانشجوی ارشد، در حال تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور، که دارای مقالات علمی و اختراعات هستند زیر پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه است.

نزدیک به ۲۲ هزار دانش آموز از خدمات آموزشی کمیته امداد کرمانشاه بهره مند شدند

جشمیدی در ادامه گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱، ۲۱ هزار و ۸۰۰ دانش آموز زیرپوشش کمیته امداد در سطح استان کرمانشاه از خدمات این نهاد مانند، کمک هزینه تحصیلی، شهریه، کلاس های تقویتی، آموزشی و مشاوره، ارودویی و تفریحی بهره مند شد.

وی همچنین گفت: هزار و ۶۸۰ دانشجو و ۱۲۰ طلبه علوم دینی از خدمات آموزشی، هزینه تحصیل، شهریه این نهاد در سال گذشته بهره مند شده اند.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته در مجموع کمیته امداد استان کرمانشاه ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ارایه خدمات تحصیلی و امور مربوط به آن هزینه کرده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر و ۲ هزارو ۵۹۵ روستای دارای سکنه، دارد.

۸۴ هزار خانوار با نزدیک به ۱۷۲ هزار نفر جمعیت زیر پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha