۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84806356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۳۰۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به گناباد

گناباد-ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناباد گفت: ۳۰۷ میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی در زمینه‌های مشاغل خانگی و نهادهای حمایتی از ابتدای سالجاری به این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید جعفر احمدی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد افزود:  از این میزان ۲۹۱ میلیارد ریال اعتبارات تبصره ۱۶  مخصوص نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و ۱۶ میلیارد ریال اعتبارات تبصره ۱۸ مختص مشاغل خانگی است.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۹۱ میلیارد ریال اعتبارات ابلاغی تبصره ۱۶، مبلغ ۴۵ میلیارد ریال در قالب ۴۵ طرح اشتغالزایی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال توسط بهزیستی به بانکهای عامل معرفی شدند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار گناباد هم با اشاره به اینکه این شهرستان در سایه همدلی و همراهی مسوولان و دست اندرکاران رتبه نخست جذب اعتبارات اشتغالزایی را امسال بین شهرستانهای خراسان رضوی کسب کرده است، گفت: باید  با اهتمام همه متولیان مربوطه و کارآفرینان با بهره گیری مناسب از این تسهیلات اشتغالزایی در مسیر توسعه و رونق اقتصادی و کاهش معضل بیکاری افراد جویای کار گامهای اساسی برداشته شود.

سید حسین شریفی مقدم افزود: از مجموع یک هزار و ۷۴۷ نفر تعهد گناباد در سامانه رصد اشتغال در سالجاری تاکنون ۵۷۸ نفر در این سامانه به ثبت رسیده است و این درحالی است که از مجموع ۶۲ هزار تعهد کلانشهر مشهد در این سامانه ۵۰۰ نفر تاکنون در سامانه فوق ثبت شده و این نشان دهنده اقدامات شاخص گناباد در این زمینه است.

وی گفت: گناباد با توجه به ظرفیتهای اقتصادی و تولید و اشتغالزایی قابلیت برخورداری از حداقل چهار کافه کارآفرینی را دارد و باید بستر این موضوع فراهم شود.

کافه کارآفرینی فضایی است پویا با امکاناتی از قبیل اینترنت، تلویزیون و گفت وگو که در آن تیمها و گروههای مختلف اعم از سرمایه داران، کارآفرینان، صاحبان ایده با یکدیگر به تبادل اطلاعات پرداخته و در جهت اجرای پروژه‌های کاری و نوآورانه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

 ایجاد شبکه سیال برای خلق نوآوری و ایجاد تعاملات اجتماعی گسترده بین اجزای اکوسیستم کارآفرینی از وظایف کافه‌های کارآفرینی به شمار می رود.

ایجاد فضایی برای برقراری تعاملات اجتماعی بین کارآفرینان با دولت، کارآفرینان با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان با دانشجویان، ایجاد فضای مناسب جهت ارتباط مراکز مشاوره و شتابدهنده ها با صاحبان ایده، سرمایه گذاران و ایجاد فضای ارتباطی مناسب بین صاحبان ایده، سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، شکل‌گیری یک هویت اجتماعی مشترک و جدید حول محور توسعه کارآفرینی در کشور از جمله اهداف شکل‌گیری این کافه ها است.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی نیز با اشتغال بیش از ۶  هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha