۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 2188
کد خبر: 84806420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار واحد صنفی در نیشابور فاقد پروانه هستند

مشهد- ایرنا- رییس اتاق اصناف نیشابور گفت: در این شهرستان افزون بر ۲۰ هزار واحد صنفی در قالب ۳۸ اتحادیه فعالیت دارد که از این تعداد حدود پنج‌ هزار واحد فاقد پروانه هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن امینی در دیدار با فرماندار نیشابور با اعضای هیات مدیره اتاق اصناف این شهرستان به مناسبت هفته اصناف افزود: روند اشتباهی در بین شهروندان رواج پیدا کرده که شهروندان ابتدا کسب‌ و کاری را راه‌اندازی کرده و پس از مدتی برای گرفتن پروانه اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: امکان دارد در این‌ مرحله به دلیل عدم احراز برخی شرایط موفق به کسب پروانه نشوند و وقت و سرمایه‌شان به هدر برود و دچار خسارت شوند، این در حالی است که کلیه مراحل دریافت پروانه در نیشابور از طریق سامانه قابل انجام است.
امینی خاطر نشان کرد: پارسال حدود سه‌ هزار و ۹۵۰ فقره پروانه کسب در نیشابور صادر و ۶۸۵ پروانه کسب باطل شده است و از ابتدای امسال نیز هم ۵۳۹ فقره پروانه در این شهرستان صادره شده است.

وی افزود:  از ابتدای امسال ۲هزار و ۹۸۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در نیشابور انجام شده است که در این خصوص ۱۴۱ مورد گزارش شامل گران‌فروشی و تبلیغات بدون مجوز تنظیم شده است.
رییس اتاق اصناف نیشابور گفت: از ابتدای امسال کمک هزینه ۴ مورد جهیزیه برای ترویج ازدواج آسان و تعداد یک هزار بسته معیشتی برای اقشار کم‌برخوردار توسط اصناف نیشابور تهیه شده و طرح یک کاسب و یک دانش آموز هم برای کمک به دانش‌آموزان کم‌برخوردار در بخش اصناف نیشابور با استقبال خوبی مواجه شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شیوع کرونا فشار مضاعفی بر واحدهای صنفی وارد کرد و در حال حاضر هم اصناف در خط مقدم طرح آزادسازی یارانه‌ها هستند. اظهار کرد: با توجه به‌ جمعیت اعضای اتحادیه‌های صنفی نیشابور این‌ نهاد یک ظرفیت بالقوه است، اما نگاه به اصناف در اجرای برنامه‌های مختلف بیشتر معطوف به کمک و پشتیبانی است و در بخش تصمیم‌گیری کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد .

به گفته وی، همچنین اتاق اصناف نیشابور نیازمند احداث ساختمان جدید است و ساختمان فعلی در شان این اتاق نیست و در این‌ خصوص نیازمند همکاری شهرداری هستیم.

خانواده اصناف ۴۰ درصد جمعیت نیشابور را تشکیل می دهند

 معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور نیز گفت: خانواده اصناف افزون بر ۴۰ درصد از جمعیت نیشابور را تشکیل می‌دهند و در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی نقش محوری ایفا می‌کنند.

 ابوطالب جوان‌ افزود: اصناف نبض تپنده بازار و یکی از پایه های اصلی در برگزاری برنامه‌های شهرستان نیشابور است، در سال‌های اخیر با وجود اینکه شیوع کرونا موجب فشار مضاعف به این قشر شد اما با این وجود اصناف همواره پای کار و حامی اقشار کم برخوردار بوده و برای رفع کمبودهای بهداشت‌ و درمان قدم‌های موثری برداشتند.
وی افزود: انجام خدمات ماندگار مانند ایجاد بستر ازدواج آسان و  ایجاد مجتمع صنفی می‌تواند از دستاوردهای اتاق اصناف نیشابور باشد که زمینه جبران عقب‌ماندگی‌ها را فراهم می‌کند و لازمه آن همدلی و همراهی همه اقشار در قالب این اتاق است.

شهرستان  ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha