۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84806764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملکرد تولید گندم در مهاباد ۳۵ درصد افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: عملکرد تولید گندم در این شهرستان نسبت به پارسال ۳۵ درصد افزایش یافته است که پیش بینی می‌شود به بیش از ۸۵ هزار تُن در سال زراعی جاری برسد.

رحمان پیره‌بابی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و بارش های مناسب در سال آبی جاری در کنار اجرای طرح جهش تولید شاهد افزایش عملکرد ۲۰ هزار تنی در بخش تولید گندم نسبت به سال زراعی گذشته خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص دارد که از این میزان ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت دیم و مابقی نیز به صورت کشت آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اضافه کرد: سال زراعی گذشته کشاورزان این شهرستان حدود ۲۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز خود را به هشت مرکز خرید تحویل دادند که این مقدار گندم به صورت تضمینی با قیمت مصوب از آنان خریداری شد.

پیره‌بابی با بیان اینکه امسال نیز ۹ مرکز خرید گندم برای تحویل محصول گندمکاران راه اندازی شده است، یادآور شد: امسال انتظار داریم حدود ۴۰ هزار تُن گندم مازاد بر استفاده از کشاورزان مهابادی توسط این مراکز خریداری شود.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد زراعی و باغی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha