فرماندار تکاب: جشن‌های دهه امامت و ولایت با مشارکت مردم برگزار شود

مهاباد - ایرنا - فرماندار تکاب گفت: جشن‌های دهه امامت و ولایت و برنامه‌های اعیاد سعید قربان و غدیرخم با مشارکت همگانی و حضور مردم برگزار شده و همه مردم شهر و روستاها پای کار باشند.

اسماعیل حیدری آزاد، روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی تکاب افزود: جشن‌های دهه امامت و ولایت باید به گونه ای برگزار شود که موجب افزایش نشاط اجتماعی، ارتقای سواد دینی شهروندان و انتقال پیام‌های قربان به عنوان عید عبودیت و غدیر به عنوان تجلی ولایت شود.

وی اظهار کرد: همایش «ـولایت، محور وحدت امت اسلامی» یکی از ضروریات شهرستان است که با حضور شهروندان اهل تسنن به صورت گسترده برگزار شود.

فرماندار تکاب ادامه داد: با وجود اقدامات فراوان در بازشناسی واقعه عظیم غدیرخم اما به خوبی به این مساله پرداخته نشده و از این رو باید هیات‌های مذهبی و دستگاه‌های فرهنگی در تبیین و ترویج واقعه غدیر فعال‌تر عمل کنند.

حیدری آزاد اضافه کرد: جشنواره خوشنویسی اشعار و احادیث، دیدار با مادران سیده شهدا، برگزاری ورزش‌ زورخانه‌ای، زیارت قبور مطهر شهدای سادات، برگزاری جشن‌های خیابانی، اطعام غدیر ارایه خدمات درمانی در محلات و روستاهای محروم و ویزیت رایگان مردم در مراسم‌های این دهه لحاظ شود.

وی یادآور شد: در همین راستا پیاده روی خانوادگی، جشن غدیر در محلات و کاروان‌های شادی با مشارکت جوانان نیز باید برای این ایام برنامه ریزی شود.

به گزارش ایرنا، ۱۰ تا ۱۸ ماه ذی القعده قمری به مناسبت اعیاد قربان و غدیرخم به نام دهه امامت و ولایت نامگذاری شده که امسال مصادف با ۱۹ تا ۲۷ تیرماه جاری است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha