سامانه شفافیت عملکرد شهرداری قدس هرچه سریع تر راه‌اندازی شود

شهرقدس- ایرنا- رییس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهرقدس گفت: شفافیت یکی از الزامات اساسی مردم‌سالاری و عوامل کلیدی کارآمدی دستگاه‌های اجرایی است از این رو ضروری است که سامانه شفافیت عملکرد شهرداری هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا، روح‌انگیز یوسفی روز پنجشنبه جلسه صد و دومین جلسه رسمی شورای شهر افزود: با توجه به وعده‌های داده شده،درخواست‌های مکررمطالبه‌گران و همچنین نظر به تصویب اعتبار لازم برای راه‌اندازی سامانه شفافیت عملکرد شهرداری قدس در بودجه سال ۱۴۰۱، شهرداری هرچه سریعتر نسبت به راه‌اندازی سامانه مذکور باید اقدام کند.

وی ادامه داد: در سامانه شفافیت مواردی در رابطه با اطلاعات مدیران، اطلاعات پروژه‌ها، قراردادها، معاملات، املاک، اطلاعات شهرسازی، صورت‌ها و گزارشات مالی، لوایح و گزارش فعالیت‌های شهری وجود دارد که به سهولت در دسترس عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

نگاه شورا به عملکرد شهرداری تیزبینانه و نقادانه است

سعید ششگل‌نژاد سخنگوی شورای اسلامی شهرقدس در ادامه این جلسه افزود: از آنجا که مهم‌ترین کار ویژه نظارتی شوراها، نظارت و کنترل بر عملکرد شهرداری است، شورای ششم نگاه تیزبینانه و نقادانه به عملکرد شهرداری دارد.

وی ادامه داد: عملکرد شهرداری باید به گونه‌ای باشد که از روزمرگی فاصله گیرد و به سمت تحول‌گرایی حرکت کند و برای حرکت به سمت به این هدف باید مدیرانی تحول‌گرا در جایگاه‌های مدیریتی شهرداری منصوب شوند.

ششگل‌نژاد گفت: مدیران ارشد شهرداری باید از نیروهای بومی انتخاب شوند و تنها در صورتی که در مجموعه بومی خود فردی شایسته نداشتیم از افراد غیربومی استفاده شود ولی باید به صورت مسئولانه فعالیت کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهرقدس بیان کرد: موزه شهدا در شهر متاسفانه تعطیل است و مناسب‌ترین روش برای فعال‌ شدن این مجموعه حیاتی، واگذار کردن آن به مجموعه شهدای گمنام است که این موضوع به سرعت از سوی شورا و شهرداری تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha