رویداد اردبیل ۲۰۲۳  فرصت مناسبی برای برندسازی گردشگری است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت:‌ رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت بزرگی است که باید از این فرصت به منظور برندسازی گردشگری و رونق اقتصادی استان حداکثر استفاده را ببریم.

به گزارش ایرنا از میراث‌ فرهنگی اردبیل ، نادر فلاحی روز پنجشنبه در جلسه ستاد استانی اردبیل ۲۰۲۳ اظهار کرد:‌ کمیته‌های برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و محورهای اصلی فعالیت کمیته‌ها در جلسه اول ستاد اجرایی مشخص شده و با تشکیل کمیته‌ها به صورت تخصصی وظایف کمیته‌ها پیگیری می‌شود.

وی افزود:‌ در این اداره کل به عنوان دبیرخانه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ برای اخذ مصوبه از هیات وزیران و تخصیص اعتبارات ویژه‌ برای برگزاری آن تلاش می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری رویداد بین‌المللی کشورهای عضو اکو در ۲۰۲۳ جهشی عظیم در تعریف محور جدید گردشگری در شمالغرب کشور خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما معرفی استان اردبیل در حوزه گردشگری با توجه و تکیه بر داشته‌های طبیعی و تاریخی آن است که تاکنون آنگونه که باید در سطح ملی و بین‌المللی معرفی نشده است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این استان به شمار می‌رود؛ به طوری که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بود.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید این استان به شمار می‌رود.

سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با ۱۰ عضو شامل کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان با هدف گسترش تجارت درون‌منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و نیز ارتقای شرایط برای توسعه اقتصادی پایدار و افزایش سطح زندگی و رفاه مردم، تشکیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha