۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 2087
کد خبر: 84807919
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شاهرود: رسانه‌ها اهمیت دیپلماسی فعال ایران را برای مردم بازگو کنند 

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: رسانه‌ها کارهای مهم دولت و دیپلماسی فعال ایران در مسائل زیربنایی اقتصادی را به منظور ایجاد امیدواری در جامعه بیشتر منعکس کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر با اشاره به رفت و آمدهای چند روز گذشته سیاستمداران ایرانی به کشورهای مختلف و بستن قراردادهای اقتصادی، اظهار داشت: در چرخه جراحی اقتصادی و فشارها و گرانی‌ها که حق مردم نیز مطالبه برای رفع آن هاست، کارهای بسیار اساسی و زیربنایی در مناسبات اقتصادی ایران با دنیا انجام شد که نتیجه‌اش به زودی برای مردم مشخص می‌شود.

وی با اشاره به قرارگرفتن در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی یادآور شد: این موضوع را از سه زاویه می‌توان بررسی کرد  که ۲ مورد آن رفتار آمریکا در برابر ملت خود به ویژه سیاه پوستان و نیز در ارتباط با دیگر ملت‌ها و جنایت‌هایی است که در ۷۰ سال گذشته این کشور نسبت به دیگر کشورها مرتکب شده است.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: اما مورد سوم سیاهه حقوق بشر آمریکایی نسبت به مردم ایران است و عده‌ای نیز در داخل کشور می‌خواهند غرب به ویژه آمریکا را نسبت به این جنایت‌ها تطهیر کنند. 

امینی تلاش برای تثبیت حکومت پهلوی، تشکیل سازمان ساواک و پشتیبانی همه جانبه از رژیم طاغوت در ۲ سال مبارزه فراگیر ملت ایران در سال های ۵۶ و ۵۷ را از جمله کارهای ضد حقوق بشری آمریکا در برابر ملت ایران عنوان کرد و گفت: پس از انقلاب نیز این کشور با کارهایی همچون حمایت از منافقان در کشتار ۱۷ هزار بی گناه، حمایت از تجزیه طلبان مزدور، حمایت همه جانبه از رژیم بعث عراق و تحمیل هشت سال جنگ به مردم ایران و بیش از چهار دهه تحریم‌های ظالمانه به کار خود ادامه داد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به انتخاب نخست وزیر لبنان و شکست ائتلاف عبری، عربی، غربی در این کشور اشاره و تصریح کرد: این ائتلاف در لبنان به خاطر شکست محور مقاومت در انتخابات لبنان هزینه سنگینی کرد اما با انتخاب میقاتی با شکست رو به رو شد.

امام جمعه شاهرود بر ضرورت توجه به عفاف و حجاب تأکید و ابراز کرد: بیشتر مردم ایران اهل عفاف و حجاب هستند اما گلایه‌مندیم از عده محدودی که بخش بسیار اندکی از روی دشمنی و بیشترشان از روی جهل نسبت به این مورد توجه ندارند.

امینی با بیان اینکه حجاب نه حق شخص بلکه حق خداست، اظهار داشت: مسوولان نسبت به مظاهر بدحجابی کم توجهی نکنند.

وی ورود دادستانی و نیروی انتظامی به این مسئله را هم خواستار شد و بر وظیفه مردم و خانواده‌ها در توجه به رعایت حجاب تأکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha