۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱:۴۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84808173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۲ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست زخمی شدند

تهران- ایرنا- منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، در پی تظاهرات فلسطینیان علیه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، ۹۲ فلسطینی زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان فلسطینی در منطقه کفرقدوم در شرق قلقیلیه واقع در جنوب کرانه باختری حمله کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینیان معترض گلوله شلیک و گاز اشک آور پرتاب کردند که بر اثر آن ۹۲ نفر زخمی شدند.

همچنین تظاهرات دیگری در محله شیخ جراح واقع در قدس اشغالی برگزار شد که نظامیان صهیونیست به این تظاهرات حمله و دست‌کم پنج فلسطینی را بازداشت کردند.

۹۲ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست زخمی شدند

مناطق مختلف کرانه باختری صحنه راهپیمایی‌های هفتگی در مخالفت با شهرک سازی یهودیان است، نظامیان صهیونیستی ضمن پراکنده کردن راهپیمایان، آنها را تا داخل شهرها و روستاهایشان تعقیب می‌کنند.

بر اساس آمار برخی نهادهای فعال در حوزه صلح، حدود ۶۶۶ هزار شهرک نشین، ۱۴۵ شهرک و ۱۴۰ سکونتگاه پراکنده (بدون مجوز رسمی ساخت) در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی وجود دارند.

روز دوشنبه نیز در جریان یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به مناطق جداگانه در کرانه باختری، دو فلسطینی زخمی و ۱۸ نفر دیگر بازداشت شدند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، بسیاری از گروه‌ها و تشکل‌های فلسطینی در هفته‌های اخیر برای حضور عمومی گسترده مسلمانان در مسجدالاقصی و اقامه نماز با شعار «هدیه کرامت» فراخوان داده‌اند.

در این فراخوان‌ها بر لزوم تداوم حضور گسترده نمازگزاران دعوت شده و با تاکید بر اهمیت محافظت از کرامت مسجدالاقصی بر لزوم بسیج عمومی برای حضور دائمی مسلمانان در صحن‌های مقدس این مسجد تاکید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha