به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا سیدی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل فرودگاههای استان اصفهان در سالن همایشهای این اداره کل، اظهار داشت: امروز دیگر تهدیدهای سخت برای دشمن امکان پذیر نیست و دست به تهدیدهای نرم و نرم افزاری زده و به همین دلیل باید زیرساختهای امنیتی و سایبری فرودگاه ها را توسعه دهیم.
وی ادامه داد: توسعه امنیت سایبری مهمترین نیاز امروز فرودگاه اصفهان است که باید با کمک همه بویژه اعضای کمیته امنیتی پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: بسیاری از سامانههای فرودگاه اصفهان بهسازی و بازسازی شده اما بخشهایی هم نیاز به نوسازی و بازسازی دارد که در دستور کار قرار دارد و به مرور و همزمان با توسعه فیزیکی بخشهای مختلف، زیرساختهای تاسیساتی فرودگاه هم توسعه پیدا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: اقدامات و خدمات جهادی خوبی در فرودگاه اصفهان در سختترین شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی و دهها و صدها مشکل دیگر محقق شده است و فضای مناسب و وضعیت استانداردی برای خدمات رسانی به مسافران فراهم شده است.
سیدی خاطرنشان کرد: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان بعنوان فرودگاه مشترک با نیروی هوایی از فرودگاههای مهم کشور است که فرودگاه پشتیبان فرودگاه حضرت امام(ره) ، مهرآباد،مشهد و شیراز است.
وی با بیان اینکه این فرودگاه پروازهای دایورتی را در زمان بحران، پذیرش میکند بیان کرد: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی بعنوان یکی از بزرگترین فرودگاه های کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: بیشترین منبع درآمد فرودگاهها در گذشته از پروازهای عبوری بود که این پروازها در دو سه سال گذشته به نصف رسید و بطور تقریبی کرونا، درآمد فرودگاهها را به نزدیک صفر رساند اما توسعه این فرودگاه در این شرایط هم متوقف و تعطیل نشد و همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه همه باید برای توسعه کشور و عزت و سربلندی ایران تلاش کنیم ابراز امیدواری کرد که با کمک همه بتوانیم برنامههای توسعه ای مورد نیاز این فرودگاه را بدون مُعطلی ادامه دهیم.
سیدی افزود: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در زمان حاضر با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال است و نیازهای فعلی منطقه را پاسخگوست و در صورت افزایش ۲ برابری ظرفیت مسافر و پرواز هم جوابگو خواهد بود.
وی ادامه داد: برنامه های توسعه این فرودگاه برای سه تا چهار سال آینده است و در صورتی که ناوگان هوایی کشور توسعه پیدا کند باید به فکر توسعه ترمینالها و سامانه های این فرودگاه باشیم.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: پاکدستی، شفافیت و سلامت نفس شاخص ما در انتخاب مدیران است.
وی اضافه کرد: فرودگاه هایی که بیشترین ترافیک را دارند و با پایگاه های نظامی همجوار و همکار هستند، بعنوان مهمترین فرودگاه های کشور محسوب میشوند و فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان هم از خصوصیات برخوردار است.
سیدی بیان کرد: هر ساله حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیر ساخت های این فرودگاه هزینه شده و دستگاه ها و تجهیزات این فرودگاه، برای زیبایی نیست بلکه برای رفاه مسافران فراهم شده که آرامش و آسایش مسافران هم به رفتار ما کارکنان وابسته است.
وی تاکید کرد: انتظار ما از همه همکاران و سایر ارگان های خدمات رسان در فرودگاه این است که احترام و تکریم مسافران را بعنوان اصل اساسی کارهای خود قرار دهند تا مسافران بهره کافی از این همه هزینه و امکانات ببرند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران خاطرنشان کرد: مهمترین خواسته و انتظار اصلی ما از کارکنان در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان این است که با رفتار خود موجب ناراحتی و کدورت و بدبینی به نظام و مسوولان نشوند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از حسن امجدی قدردانی و ابوذر ضیایی به عنوان مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان معرفی شد.
فرودگاه بینالمللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش و پارک انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.
نظر شما