۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84808555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساماندهی کودکان کار در زنجان با جدیت بیشتری دنبال شود

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به موضوع مهم کودکان کار در استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی این موضوع به همکاری بین بخشی و تشکیل مرتب جلسات نیاز دارد که این مهم از سوی اداره کل بهزیستی با جدیت بیشتری دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز شنبه در جلسه کار گروه اجتماعی، فرهنگی  و زنان استان با اشاره به اینکه انتظار بر این است که دستگاههای عضو این موضوع مهم را بصورت جدی تری دنبال کنند افزود: باید اطمینان خاطر داشته باشیم که اقدامات لازم در خصوص  ساماندهی کودکان از قبیل مداخلات به موقع می تواند در کاهش آسیب های ناشی از آن اثر گذاری بهتری را به همراه داشته باشد.

این مسوول در خصوص موضوع تکدی گری نیز گفت: این موضوع از جمله دغدغه های بسیاری از شهروندان  است که در این خصوص طبق قانون تکدیگری جرم است و باید قانون اعمال شود که در این زمینه نیز شهرداری، به این موضوع ورود پیدا کند و نسبت به جمع آنان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دستگاههای مسوول آسیبهای اجتماعی به ویژه بهزیستی بررسی های خود را به منظور بررسی وضعیت متکدیان انجام دهد، گفت: در این میان بحث های حمایت و توانمند سازی مورد توجه قرار گیرد و دستگاههای مسوول نیز نظارت های لازم را انجام دهند.

رفیعی با اشاره به اینکه این کارگروه  از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: در این زمینه موضوع آسیب های اجتماعی بسیار مهم بوده  که امیدواریم با اقدامات برنامه ریزی شده و ایجابی در راستای پیشگیری به ویژه حوزه فرهنگی با محوریت اداره کل امور اجتماعی و قرارگاه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی در واقع یک ظرفیت اجرایی و عملیاتی برای پیگیری  بسیاری از مصوبات از جمله  مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی و نهادهایی که به شکلی نیاز به کمک در بحث اجرای مصوبات دارد، اضافه کرد: باید از این ظرفیت بوجود آمده نهایت استفاده را داشت و در این میان توجه به محلات اسلامی با محوریت امام جماعات، نخبگان تشکیل و برنامه ریزی و پیگیری لازم انجام می گیرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه برنامه های اوقات فراغت درتابستان با محوریت آموزش و پرورش انجام می گیرد، گفت: در این زمینه دستگاههای عضو دیگر نیز کمک حال آموزش و پرورش بوده و به پیشبرد بهتر برنامه ها کمک می کنند و و در این میان عدالت در توزیع امکانات در دسترسی بهتر برای مناطق محروم و کم برخوردار بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی به موضوع مهم عفاف و حجاب را  هم یادآور شد و گفت: ابلاغیه ای هم در قرارگاه تشکیل شده و تمرکز فعالیت بر اقدامات ایجابی و حوزه های فرهنگی است، یعنی در مقوله حجاب قبل از اقدامات سلبی و یاحتی اعمال قانون معتقدیم که باید این موضوع مد نظر باشد که  در این راستا برنامه های مختلفی پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، ادامه داد: معتقدیم بین اعمال قانون و رها سازی یک طیف متنوعی از اقدامات مختلف را  در بر می گیرد و باید به آن توجه داشت.

وی همچنین  بابیان  اینکه موضوع زباله گردی به ویژه فعالیت زنان حتی در حد یک مورد  آن نیز دل هر فردی را جریحه دار می کند، ادامه داد: این موضوع نیاز به اولویت بندی دارد که لزوم مداخله جدی در این بخش امری مهم و ضروری است  و این مهم  با اولویت و فوریت انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل منافع  بالایی که  در بحث پسماند و جمع آوری و زباله هر چند جذابیت هایی را برای اشتغال ایجاد می کند، اضافه کرد: با شناسایی و رفع نیازهای زباله گردان ها، باید از فعالیت آنان به این سمت جلوگیری و با اولویت به آن نگاه کرد.

این مسوول لزوم توجه تفکیک زباله از مبدا را اقدامی مهم عنوان و ابراز امیدواری کرد که این موضوع موجب شود زمینه زباله گردی از بین برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha