معاون استاندار یزد: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین اندیشیده شود 

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه مسوولان باید گزارش جلسات و اقدامات انجام شده در مورد مراسم اربعین حسینی را مصوب و مکتوب به دبیرخانه ستاد اربعین ارسال کنند گفت: تمامی امکانات برای برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین بکار گرفته شود.

 به گزارش خبرنگار ایرنا علی اکبر عزیزی روز شنبه در نشست ستاد اربعین حسینی استان با اشاره به راه اندازی و رونمایی از سایت جامع اربعین افزود: مسوولان ذی ربط و فرمانداران باید جلسات را به صورت منظم برگزار و گزارش این جلسات ضمن مصوب و مکتوب برای دبیرخانه و کمیته ارتباطات ارسال در وب سایت مربوطه ثبت و به مردم اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز زمان پیش ثبت نام اربعین حسینی امیدواریم دستگاههای متولی بتوانند برنامه ریزی داشته باشند و میزان امکانات، حمل و نقل و نیازهای اساسی را دنبال کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: اصل برنامه پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی ارزشمند است و امیدواریم با پشتیبانی های لازم حمایت های لازم صورت گیرد.

عزیزی ادامه داد: کمیته بهداشت در زمینه تامین دارو باید اقدامات لازم را داشته باشند و با توجه به کمبود داروها در این مراسم امیدواریم تمهیدات لازم را داشته باشیم.

 فرمانده سپاه الغدیر استان یزد هم در این نشست گفت: در موکب الغدیر اتفاق خوبی پس از چندین سال اتفاق افتاد واگذاری پنج هزار متر زمین بود که ۳۰ هزار نفر در سال ۹۸ در این موکب اسکان داده شد اکنون هم در حال پیگیری هستیم فضای خوبی و مناسبی برای زائران امام حسین (ع) بویژه در اربعین آماده کنیم و با توجه به واگذاری زمین در طول سال اتفاق خوبی رقم خورد.

سردار حسین زارع کمالی با اشاره به بحث جاماندگان اربعین حسینی افزود: باید در این زمینه مدیریت لازم صورت گیرد و این اقدام در اقصی نقاط مختلف استان انجام می شود و اگر مواظبت و مدیریت نکنیم در سالیان آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

راه‌اندازی سایت جامع اربعین یزد

همچنین مسوول کمیته فناوری اطلاعات و آمار ستاد اربعین حسینی استان یزد نیز در این نشست مکاتبه با رئیس ستاد مرکزی اربعین برای تامین اینترنت در مسیر پیاده روی و دبیر ستاد استان برای تامین فیبر نوری برای موکب سیدالشهدا در مرز چذابه را از جمله اقدامات برشمرد.

مرتضی صابری طراحی و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی ستاد اربعین استان را از دیگر اقدامات در این زمینه عنوان کرد و گفت: سایت جامع اربعین حسینی یزد به آدرس ARBAEEN.OSTANYAZD.IR راه اندازی شده که شامل آخرین اخبار، اطلاعیه ها با هدف انتشار اقدامات و فعتایت های ستاد استانی و شهرستانی و همچنین نشر گزارش های کمیته های ۱۶ گانه ذیل ستاد است.

وی افزود: در این وب سایت اطلاعاتی برای زائران اعم از روش های حمل و نقل، دفاتر زیارتی، نقشه ها، پاسخگویی آنلاین، نشر نواها و فیلم های مرتبط با اربعین، موکب ها و غیره  قرار داده شده است.

 مسوول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین حسینی استان یزد در این نشست به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: عمرناوگان اتوبوسی استان بالا است و لذا تلاش می کنیم از محل تسهیلات این مهم این مشکل را رفع که ناوگان در وضعیت بهتری قرار گیرد.  

محمد رستگاری با اشاره به اینکه نوع و حجم سفر اربعین حسینی به گونه ای است که در روزهای پایانی با حجم برگشت مسافر مواجه هستیم افزود: در این ایام شرایط سختی برای ناوگان خواهد بود و لذا تمهیدات لازم باید اندیشیده شود. 

ساماندهی ۵۴ موکب در اربعین

کاظم مشهدی بافان، مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد نیز از ساماندهی ۵۴ موکب در اربعین حسینی خبر داد و برحمایت خیران تاکید کرد و گفت: در پیاده روی اربعین حسینی اقدامات خوبی صورت می گیرد و همه امکانات بسیج می شود اما امکانات در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی باید تقویت شود. 

 مسوول کمیته جاماندگان اربعین حسینی استان یزد نیز در این نشست گفت: سال گذشته طریق الحسین برای جاماندگان اربعین در مسیر جاده سلامت یزد اجرایی شد که نزدیک به ۱۵ هزار نفر شرکت کردند.

حجت الاسلام محمد صمدنیا با اشاره به حضور ۴۰ موکب عزاداری از ۲۰ محله شهر یزد و ۵ محله شهر تفت و مواکبی از روستاهای شهر تفت افزود: در جلساتی نقاط قوت و ضعف برنامه بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت و تاکنون ۳۵ موکب برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کردند و لذا مساعدت و همراهی ارگان های مرتبط برای اجرای برنامه جاماندگان در سال جاری ضروری است.

ارائه گزارش توسط حجت الاسلام محمدحسن موحدی، مسوول کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان از طرح پیوند مسیر اربعین به ظهور، ارائه گزارش محمدعلی اعتباری کمیته عمرانی ستاد اربعین حسینی در زمینه ساخت موکب سیدالشهدای استان در مرز چذابه، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،  اجرای گروه سرود شمیم آسمان اردکان با موضوع جاماندگان اربعین «کاروان دل» از دیگر برنامه های این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha