افتتاح صنایع بزرگ و دانش بنیان را در جهت تحقق شعار سال دنبال می‌کنیم

شیراز- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: بر همین اساس، بهره‌برداری از صنایع بزرگ و دانش بنیان را در جهت تحقق این شعار به عنوان یک اولویت مهم دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید رضا ایزدی، روز شنبه در آیین افتتاح طرح توسعه مجتمع شیمیایی آبنوس که با دستور از راه دور رئیس جمهور انجام شد افزود: علاوه بر این، امسال حمایت از توسعه واحدهای تولیدی موفق و حل مشکلات حوزه تولید در استان را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
وی ادامه داد: طرح توسعه این واحد تولیدی یکی از طرح‌های مصوب سفر رئیس جمهوری (مهرماه ۱۴۰۰) به استان فارس است که با پرداخت تسهیلات لازم، روند اجرا و بهره‌برداری از آن شتاب گرفت و امروز با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.
او اظهار داشت: مجتمع شیمیایی آبنوس محصولاتی را تولید می‌کند که در صنایع شیمیایی و بسیاری صنایع دیگر کاربرد دارد و برای کشور نیز دارای اهمیت است که با افتتاح آن علاوه بر ایجاد دهها فرصت شغلی، زمینه توسعه اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی استان نیز فراهم خواهد شد.

ارز آوری چهار میلیون یورویی
مدیر عامل مجتمع شیمیایی آبنوس هم گفت: میزان فروش داخلی این شرکت در سال گذشته ۱۶۰ هزار تن و میزان صادرات آن نیز ۶ هزار و ۳۰۰ تن بود که معادل چهار میلیون یورو ارز آوری داشته است.
عبدالرضا اسدپور افزود: تا قبل از راه اندازی این شرکت، برخی از محصولات تولیدی از کشورهای آسیایی و اروپایی وارد می شد که با راه اندازی این واحد تولیدی، علاوه بر تامین نیاز داخل، محصولات تولیدی به کشورهای ترکیه، روسیه، ازبکستان، آذربایجان و بنگلادش نیز صادر می‌شود.
وی ادامه داد: طرح توسعه مجتمع شیمیایی آبنوس با ظرفیت تولید سالانه ۳۲ هزار تن، سرمایه گذاری ۲ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر اجرا شده است.
او اظهار داشت: از جمله تولیدات این واحد تولیدی می‌توان به انواع چسب صنعتی مایع و رزین های آغشته‌سازی، فرمالین اوره،  فرمالدئید کنسانتره، پودر گلیزر،  دواتیل هکزانوپیک اسید، رزین های الکید و انواع رزین کوپلیمر اکریلیک اشاره کرد که نیاز واحدهای  صنایع شیمیایی و صنایع سلولزی را تامین می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha