استاندار خراسان شمالی: پایگاه هوایی شهرآباد ظرفیت تبدیل شدن به گمرک هوایی را دارد

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: پایگاه هوایی شهرآباد در مانه و سملقان ظرفیت و پتانسیل تبدیل به گمرک هوایی را دارد که می‌توانیم برای صادرات سر درختی‌ها در این خصوص استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنقتی این استان با بیان اینکه توسعه منطقه پایگاه هوایی شهر آباد یک ضرورت است اظهار داشت: حتی می توانیم از امکانات و زیر ساخت های این مجموعه و حتی سالن هایی که در اختیار دارند، برای صادرات میوه  استفاده کنیم.

وی افزود: در این پایگاه قابلیت نشست هواپیماهای بزرگ نیز وجود دارد که می توانیم گمرک هوایی ایجاد کنیم تا بخش اقتصادی استان پویا شود.

شهرستان مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد و شهرآباد نیروی هوایی در ۷۵ کیلومتری شهر آشخانه قرار دارد که هم اینک متکفل تامین امنیت هوایی ۵ استان مجاور است.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد بازارچه مرزی در پرسه سو تاکید کرد و گفت: این مهم به یک مطالبه مردمی و فعالان بخش اقتصادی تبدیل شده است که نقش مهمی نیز در بالا بردن رشد اقتصادی این خطه دارد.

حسین نژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال جاری اعتبارات عمرانی استان به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است می توانیم در بخش سرمایه گذاری اقدامات خوبی داشته باشیم.

وی بر ارتباط بیشتر با کشور همسایه ترکمنستان تاکید کرد و افزود: علاوه بر ایجاد تبادلات اقتصادی با این کشور تبادلات فرهنگی نیز داریم که این مهم نیز مد نظر این خطه است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ارتباط مردمان راز و جرگلان با کشور همسایه از سال های گذشته وجود داشته است افزود: هنوز هم بین مردمان این خطه ارتباط صمیمی وجود دارد چرا که قومیت و زبان مشترک نیز وجود دارد.

وی با اشاره به طول مرز مشترک این استان با کشور ترکمستان که بیش از ۳۰۰ کیلومتر است افزود: مردم روستاهای جوار مرز مردمان آن طرف مرز  را می بینند که فاصله بسیار نزدیکی وجود دارد که متاسفانه گذر مرزی نداریم و این تقاضا آرزوی این منطقه است.

حسین نژاد اشاره ای به ارتباط بین استان آخال ترکمنستان نیز اشاره ای کرد و اظهار داشت: در این بین نیز ارتباط های تجاری وجود دارد و برای رونق آن تلاش خوایهم کرد تا بتوانیم قوی تر وارد این عرصه شویم.

وی اظهار داشت: گشایش گذر مرزی در این استان به رونق اقتصادی و تولیدات این خطه کمک خواهد کرد و باعث افزایش درآمد خانوار ها خواهد شد.

اساندار خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه این خطه قطب تولیدات کشاورزی در برخی از ارقام است باید تلاش کنیم تا تولیدات با کیفیت آن صادر شود و حتی هم اینک ۲۰۰ هکتار شهرک کشاورزی در این خطه ایجاد شده است که می توانیم سالانه تولیدات گلخانه ای زیادی را تولید و صادر کنیم و ظرفیت افزایش شهرک های بیشتری نیز وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha