ترانشیپ بیش از ۸۳۰ هزار تن کالا از ۲ پایانه‌ مرزی خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۸۳۰ هزار و ۴۷۰ هزار تن کالا در سه ماه نخست امسال کالا از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه به کشور عراق ترانشیپ (منتقل) شده است.

محمد جولانژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:۴۱۴ هزار و ۵۰۰ تن کالا از مرز چذابه و ۴۱۵ هزار و ۹۷۰ تن کالا از مرز شلمچه در این مدت به عراق ترانشیپ شد.

وی با بیان اینکه ترانشیپ کالا از مرز چذابه رشد پنج درصدی و از مرز شلمچه رشد ۷۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال دارد افزود: این مقدار کالا توسط ۲۷ هزار و ۵۶۷ کامیون در این ۲ پایانه مرزی ترانشیپ شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در این مدت تعداد تردد از پایانه مرزی چذابه ۴۸ هزار و ۸۵۹ نفر و تردد از مرز شلمچه ۱۹۸ هزار و ۸۷۲ نفر بود.

به گزارش ایرنا مواد غذایی، تره بار ، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و خانگی ، لبنیات و آبزیان پرورشی، چوب و آهن آلات از مهمترین اقلام ترانشیپ به عراق از پایانه تجاری چذابه است.

محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر(مواد اولیه سیمان) و قطعات نیروگاهی از محصولات ترانشیپ شده از مرز شلمچه به عراق است.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از تیر۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعث عراق به تدریج برای صادرات کالا و درمهر همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات بازگشایی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha