قائمیان: جمهوری اسلامی ایران هنر را تأثیرگذارترین شکل ارتباطات بین‌المللی می‌داند

تهران- ایرنا- بازیگر شناخته‌شده عرصه تئاتر؛ سینما و تلویزیون با اشاره به آنکه رویداد نمایشی «صاحبدلان» بعد از گذار از ۱۲ دوره به پختگی لازم رسیده است تأکید کرد: یکی از خروجی‌های مهم این رخداد که حالا بین‌المللی نیز شده است نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران هنر را تأثیرگذارترین شکل ارتباطات بین‌المللی می‌داند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایرنا، نشست رسانه‌ای دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی رویداد تئاتر صاحب‌دلان صبح روز شنبه (۱۱ تیر ماه) با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود فرهنگ مدیر کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر این دوره جشنواره، فرهاد قائمیان مشاور این جشنواره و جمعی از هنرمندان در تالار رودکی برگزار شد.

هنر تئاتر کشور تنها به تهران متمرکز نیست

هنر تئاتر کشور تنها به تهران متمرکز نیست و در استان‌ها و شهرستان هنرمندان و نیروهای انسانی بسیار فعال و خوبی را داریم

فاقد قائمیان در این نشست با اشاره به رسیدن به بلوغ بی‌نظیر رویداد نمایشی صاحبدلان تصریح کرد: رسیدن به این جایگاه باعث شده‌است که امسال شاهد باشیم تا نخستین رخداد بین‌المللی همسو با دوازدهمین دوره رویداد تئاتر صاحبدلان در کنار یکدیگر طی بازه زمانی شش ماهه از تیرماه تا دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که هنر تئاتر کشور تنها به تهران متمرکز نیست و در استان‌ها و شهرستان هنرمندان و نیروهای انسانی بسیار فعال و خوبی را داریم که زمینه و بستر معرفی آن‌ها و پیوستن آنها به جریان حرفه‌ای تئاتر کشور می‌تواند از طریق تولید نمایش‌های دینی و عرضه در رویداد نمایشی صاحب‌دلان محقق شود.

قائمیان: جمهوری اسلامی ایران هنر را تأثیرگذارترین شکل ارتباطات بین‌المللی می‌داند

تقویت زیرساخت‌ها و بنیان‌های دینی با زبان هنر

قائمیان با بیان این‌که در حوزه تئاتر دینی باید دست به تولید آثاری زد تا باورهای دینی را در متن و بطن زندگی از طریق زبان هنر جاری کنیم خاطرنشان کرد: اگر نگاه‌مان به نضج دادن جریان تقویت باورهای دینی است؛ زبان هنر جریان‌سازترین کو ارسازترین اتفاقات است. با اتکا به این هنر است که می‌توان مهم‌ترین مؤلفه‌های مدنظر در حوزه بنیان سازی باورهای دینی را در جامعه به جریان سازی بدل کرد.

تقویت زیرساخت‌هایی که به باورهای دینی می‌پردازد با تولید آثار نمایشی؛ فعل جریان سازی را در جامعه ایجاد خواهد کرد و رویداد نمایشی صاحبدلان تلاش می‌کند تا این مهم را به سرمنزل مقصود برساند.

توجه ویژه ایران اسلامی به هنر اسلامی

قائمیان: جمهوری اسلامی ایران هنر را تأثیرگذارترین شکل ارتباطات بین‌المللی می‌داند

جمهوری اسلامی ایران هنر را تأثیرگذارترین شکل ارتباطات بین‌المللی می‌داند و ایران اسلامی به هنر اسلامی توجهی ویژه داشته است

قائمیان با تاکید بر آنکه لازم است تا با توجه به چنین رویدادهایی و با حمایت مسئولان هنری؛ حوزه نمایش و تئاتر دینی ایران را در مجامع بین‌المللی بیش از پیش معرفی کنیمخاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هنر را تأثیرگذارترین شکل ارتباطات بین‌المللی می‌داند.

وی یادآور شد: امید داریم تا این رخداد نمایشی بتواند در تحقق اهداف کلان آن دست بالایی داشته باشد و به‌جایی برسد تا بتوانیم بگوییم و اثبات کنیم که ایران اسلامی به هنر اسلامی توجهی ویژه داشته است.

قائمیان در پایان تصریح کرد: سال‌هاست که درباره معرفی بنیان‌ها و تفکرات دینی نظام جمهوری اسلامی ایران با زبان هنر تلاش کرده‌ایم و این‌بار رویداد نمایشی صاحب‌دلان بنا دارد تا این تفکرات و نگرش والای معرفت و بینش دینی را با زبان تئاتر در مجامع بین‌المللی نضج دهد.

در این نشست هنرمندان و مسئولانی چون مهدی کاموس مدیر دفتر انتشارات و پژوهش اداره کل هنرهای نمایشی، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تاج‌بخش فناییان یدالله وفاداری، احمد جولایی، هادی مرزبان، داوود فتحعلی‌بیگی، محمد دشت گلی، حسن رونده، فرهاد قائمیان، ندا ثابتی، مرشد محسن میرزاعلی، مهدی امینی مدیرد فتر نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha