۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84809143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تأسیسات گردشگری میامی به ۱۷ واحد افزایش یافت 

شاهرود - ایرنا - مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی میامی گفت: تعداد تاسیسات گردشگری این شهرستان با صدور مجوزهای جدید به ۱۷ واحد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، سید محمدصادق رضویان روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با صدور مجوز یک واحد پذیرایی بین‌راهی جدید، تعداد تأسیسات گردشگری شهرستان میامی به ۱۷ واحد افزایش یافت.
وی ابراز داشت: در سال ۱۳۹۴ که نمایندگی میراث‌فرهنگی شهرستان میامی راه‌اندازی شد ۶ واحد از تأسیسات گردشگری در این شهرستان فعالیت داشت.
رضویان ادامه داد: طی این مدت برای ۶ پروژه سرمایه‌گذاری، موافقت اصولی صادر شد که با راه‌اندازی این واحدها تعداد تأسیسات گردشگری شهرستان میامی به ۲۳ واحد می‌رسد.

 مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی میامی گفت: ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی نیز برای اخذ موافقت اصولی تشکیل پرونده شد.
شهرستان میامی چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری دارد، روستاهای عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین از جمله این روستاهای هدف گردشگری هستند.

همچنین بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد، وجود ۱۰ کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.

این شهرستان ۵۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور دارد، واقع شدن آن در مسیر راه تهران - مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌کند.

 میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha