سیستم کمپرسور فشار ضعیف کارخانه گاز و گاز مایع گچساران تعمیر شد

گچساران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: توربوکمپرسور فشار ضعیف و متوسط کارخانه گاز و گاز مایع پازنان ۲ با تلاش کارکنان و متخصصان صنعت نفت گچساران تعمیر شد.

مهرداد کاهکش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توربوکمپرسور فشار ضعیف و متوسط کارخانه گاز، گاز مایع ۹۰۰ به دلیل نقص فنی در سیستم ایزولاسیون چندی پیش از مدار خارج شده بودکه تلاش برای راه اندازی آن از سوی متخصصان نفت و گاز گچساران در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: تهیه قطعات سیستم توربوکمپرسور به سختی تهیه و هزینه بر بود به همین دلیل تعویض و تعمیر کردن آن در دستور کار قرار گرفت.

کاهکش اظهار داشت: کارکنان اداره نگهداری و تعمیرات بخش سه و عملیات مجتمع پالایشی گاز و گاز مایع ۹۰۰ با همکاری مدیریت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس برای جلوگیری از توقف تولید در شرایط حساس تحریم ها دست به کار شدند.

وی ادامه داد: این متخصصان پس از یک ماه تلاش شبانه روزی با اتکا به توان داخلی جهادگران جبهه اقتصادی در نفت و گاز گچساران، شیر قطع کننده اضطراری و تجهیزات معیوب تعمیر و در مدار قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: با تعمیر کمپرسور فشار ضعیف، متوسط کارخانه گاز و گاز مایع ۹۰۰، گازسوزی در این مجتمع پالایشی به صفر می رسد و خوراک پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس افزایش خواهد یافت.

کاهش ابراز کرد: مجتمع پالایشگاهی گاز و گاز مایع ۹۰۰ شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران واقع در پازنان ۲ با تأمین بخش اعظمی از خوراک پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس نقش به سزایی در اقتصاد کشور ایفا می کند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.
این شرکت با بهره گیری و توانمندی از ۱۰ واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، ۲ کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گازمایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، ۶ واحد آبرسان، حدود ۱۱۰ تفکیک گر سرچاهی و بوستری، ۳ ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.
گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha