بهار امسال ۱۴۲ فقره تاییدیه ایمنی آسانسور در استان سمنان صادر شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: ۱۴۲ فقره تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور طی بازرسی کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان در بهار امسال صادر شد.

عباس رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: برای استانداردسازی و اجرای بازرسی‌های اولیه و دوره‌ای آسانسورهای نصب شده در ساختمان های دارای آسانسور در سه ماه نخست امسال ۱۴۲ فقره تائیدیه گواهی ایمنی عملکرد آسانسور در استان "با اعتبار یک ساله" صادر شده است.

وی ادامه داد: از مجموع  تاییدیه گواهی ایمنی آسانسور صادر شده در استان سمنان در بهار امسال ۱۱۳ فقره مربوط به بازرسی اولیه و ۲۹ فقره مربوط به بازرسی دوره‌ای است.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسورهای کششی نصب شده در کشور مشمول مقررات استانداردهای اجباری است و این موضوع به شهرداری های استان برای رعایت در صدور پروانه پایان کار ابلاغ شده است.

وی افزود: انجام بازرسی های آسانسور به وسیله شرکت های بازرسی کننده دارای تایید صلاحیت از سازمان ملی استاندارد ایران صورت می گیرد و اکنون این شرکت ها در زمینه بازرسی عملکرد آسانسورهای نصب شده در سراسر استان فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: تاییدیه‌های ایمنی و کیفیت آسانسور دارای اعتبار یکساله است و در صورت  انجام‌نشدن سرویس و نگهداری مستمر به وسیله شرکت های مجاز و فقدان بازرسی دوره‌ای سالیانه به وسیله شرکت های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

وی تاکید کرد: مالکان و مدیران ساختمان‌ها باید پیش از اتمام تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور برای انجام بازرسی دوره‌ای و تمدید اعتبار تاییدیه کیفیت و ایمنی آسانسور اقدام کنند.
رستمی تصریح کرد: برای بازرسی دوره‌ای آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های شخصی، مدیران و مالکان آپارتمان‌ها باید نسبت به ثبت درخواست بازرسی دوره‌ای در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور سازمان ملی استاندارد اقدام کنند.
مدیرکل استاندارد استان سمنان خاطرنشان کرد: مدیران و مالکان آپارتمان‌ها برای ثبت درخواست بازرسی دوره‌ای کیفیت و ایمنی استاندارد به نشانی الکترونیکی http://lift.isiri.gov.ir اقدام و هر سال فرآیند دریافت تاییدیه ایمنی را تکرار کنند.

به گزارش ایرنا، استفاده کنندگان از آسانسور، می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور که با عنوان شناسه ملی آسانسور شناخته می شود، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، از وضعیت تاییدیه آن آسانسور مطلع شوند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha