۳۷۵ فقره بازرسی از مراکز عرضه استان سمنان در قالب طرح طاها انجام شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: ۳۷۵ فقره بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا استان به وسیله کارشناسان این اداره‌کل بهار امسال انجام شد.

عباس رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: طرح طاها مخفف طرح اجرای هماهنگ استاندارد است که بر اساس این طرح در سه ماه نخست امسال۷۶ فقره نمونه برداری از  محصولات مراکز عرضه در استان انجام شد.

وی اضافه کرد: با اعتبار تخصیص ‌یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها)، کالاهای مشمول استاندارد اجباری از  بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار یا آزمایشگاه های اداره کل، آزمون می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: هدف از اجرای طرح طاها حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس کردن حضور استاندارد در جامعه، اعتمادسازی و ارتقای کیفیت محصولات است و بر اساس برنامه زمانبندی در چندین مرحله از سوی سازمان ملی استاندارد پیش بینی و ابلاغ می شود.

وی تصریح کرد: طی بازرسی‌ها کارشناسان استاندارد به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، برخورد قانونی انجام می شود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان خاطرنشان کرد: واحدهای غذایی و کشاورزی، شیمی و پتروشیمی، واحد ساختمانی و معدنی، واحد برق و الکترونیک و واحدهایی مانند بسته‌بندی و سلولزی، نساجی و چرم، مکانیک و فلزشناسی، خودرو، مهندسی پزشکی، اوزان و مقیاس و سلامت، انرژی و محیط زیست، از جمله واحدهایی هستند که در قالب طرح طاها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha