۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶
کد خبر: 84809693
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان اردبیل کمبود نیرو دارد

اردبیل - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کمبود نیروی انسانی دارد و با این تعداد نیرو نمی‌توان از تمام آثار باستانی ،تاریخی و فرهنگی منطقه حفاظت کرد.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ ناصر شکری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی خلخال اظهار کرد: همکاری با نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه، مرزبانی و استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی بویژه تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

وی افزود: یگان حفاظت پیشانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مقابله با تاراج میراث فرهنگی بوده  و همه روسای شهرستان‌ها باید با تمام قوا با یگان حفاظت به منظور حفظ و صیانت از آثار تاریخی استان همکاری کنند.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل انجمن‌های مردمی میراث فرهنگی در شهرها ، مراکز بخش‌ها ، دهستان‌ها و روستاهای استان با بکارگیری از ظرفیت فرمانداری‌ها ،بخشداری‌ها ، دهیاری‌ها و شورای اسلامی گفت: بسیاری از حفاری‌های غیرمجاز آثار باستانی نهفته در دل خاک به علت ناآگاهی مردم از پیامدهای این کار صورت می‌گیرد و لازم است که در حوزه حفاظت از میراث فرهنگی استان فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی انجام شود.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید استفاده از ظرفیت رسانه‌ها ،فضای مجازی و سایر امکانات ارتباط جمعی اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص انجام دهد.

یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان اردبیل کمبود نیرو دارد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی فرماندهی انتظامی استان و فعالیت موثر انجمن‌های میراث‌ فرهنگی فعال و ارتباط موثر آنها با یگان حفاظت بیان کرد: با تداوم این همکاری‌ها شاهد افزایش سطح حفاظت و حراست هر چه بیشتر از آثار تاریخی و میراث فرهنگی خواهیم شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خلخال نیز در این جلسه از برنامه‌ریزی برای تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در این شهرستان خبرداد و گفت: خلخال در حوزه میراث فرهنگی ظرفیت‌های بسیاری دارد ، طوری که آثار و بناهای تاریخی فراوانی در مناطق مختلف قرار گرفته است.  

علی درویشی افزود: با تشکیل انجمن‌های مختلف در حوزه میراث فرهنگی علاوه بر اینکه در صیانت از آثار تاریخی استان موفق خواهیم بود ، گام اساسی نیز در معرفی جاذبه‌های گردشگری . جذب مسافران و گردشگران خواهیم برداشت.   

مقبره شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مسجد جمعه، خانه ارشادی، پل هفت چشمه و برج شاطر در اردبیل، کاروانسرای قانلی بولاق، قلعه قهقهه و سنگ بنشه‌های ساسانی در مشگین‌شهر، شاه‌تپه در گرمی، حمام سنگی در کوثر، هفت تپه در خلخال و قلعه بوینی یوغون در نیر از جمله بناهای تاریخی استان اردبیل بشمار می‌رود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha