استاندار فارس بر ضرورت شتاب بخشی در اجرای ۲ طرح ۱۴ ساله در گراش تاکید کرد

لارستان- ایرنا- استاندار فارس در سفر امروز خود به شهرستان گراش ضمن بازدید از برخی طرح های در حال اجرا به ویژه ۲ طرح عمرانی و خدماتی که حدود ۱۴ سال از شروع عملیات اجرایی آنها می گذرد و هنوز به بهره برداری نرسیده اند، خواستار تعیین تکلیف و تکمیل این طرح ها در کمترین زمان شد.

محمد هادی ایمانیه امروز یکشنبه ۱۲ تیرماه در ادامه سفر خود به شهرستان های جنوبی فارس، در بازدید از یک طرح راهسازی که از حدود ۱۴ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد و هنوز به دلایلی مورد بهره برداری قرار نگرفته بر ضرورت شتاب بخشی و اتمام آن و تزریق اعتبارات لازم از محل های مختلف به این طرح تاکید کرد.

ایمانیه اظهار داشت: همه فرمانداران باید با اولویت بندی و نیازسنجی درست و احصای پروژه های نیمه تمام به ویژه طرح های راکدی که گذشت زمان زیاد سبب فرسایشی شدن آنها شده، زمینه فعال شدن این طرح ها را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از طرح های عمرانی در حوزه های مختلف که برخی از آنها در همین شهرستان های جنوبی نیز مورد بازدید قرار گرفت بدون دلایل غیرقابل توجیه نیمه فعال و یا راکد هستند که باید این موضوع به طور جد در دستور کار فرمانداران و دستگاه های مربوطه قرار گیرد و در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این طرح ها اقدام شود.

ایمانیه یادآور شد: برخی مدیران و فرمانداران تنها به اعتبارات محدود استانی به عنوان منبع اعتباری برای پروژه های حتی کلان خود در شهرستان ها چشم می دوزند  که بدون شک با این نگاه و تکیه بر این تنها منبع اعتباری نمی تواند به پیشرفت قابل ملاحظه طرح ها و اتمام آنها در مدت تعیین شده امیدوار بود.

استاندار فارس یادآور شد: باید بتوان از روش های مختلف نوین مالی و جذب اعتبارات ملی و از محل های مختلف حتی با تهاتر در حوزه نفت نسبت برای تامین اعتبارات مورد نیاز پروژه ها اقدام کرد.

استاندار فارس بر ضرورت شتاب بخشی در اجرای ۲ طرح ۱۴ ساله در گراش تاکید کرد

نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: آمادگی لازم برای همکاری با مدیران دستگاه های مختلف اجرایی در تامین اعتبارات ملی و رایزنی با مقامات و مسئولان دولتی به خصوص در حوزه نفت و انرژی وجود دارد.

حسین حسین زاده تصریح کرد: برخی طرح های اولویت دار که نیاز مبرم و دغدغه جدی مردم در مناطق مختلف است اما به دلیل کمبود اعتبار و گاه برخی اختلاف های بین بخشی سالها معطل مانده است.

او تصریح کرد: جاده دسترسی شهرستان گراش به چک چک و بخش ارد یکی از این پروژه های معطل مانده و فرسایشی و در عین حال نیاز ضروری مردم منطقه است که پس از ۱۴ سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.

کمبود اعتبار مهمترین دلیل راکد بودن پروژه ها

فرماندار گراش هم گفت: تکمیل پروژه جاده دسترسی محور شهر گراش - چک چک به بخش اَرَد این شهرستان که ۱۴ سال از شروع عملیات اجرایی آن می گذرد رقمی افزون بر یکهزار میلیارد ریال نیاز است.

محمود طالب زاده تصریح کرد: این پروژه که کلنگ آن از سال ۱۳۸۷ به زمین زده شد هنوز و پس از این سال ها کمتر از پنج کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: این طرح که ۳۵ کیلومتر طول دارد تاکنون رقمی افزون بر ۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده اما طی این مدت فرسایشی شده است.

فرماندار گراش افزود: ‌تکمیل و بهره برداری از این پروژه در حقیقت نقطه اتصال بخش مرکزی به بخش های غربی و بسیاری از روستاهای شهرستان گراش است و از خواسته های بحق و دغدغه جدی مردم وشهروندان است.

وی تصریح کرد: ظرف دو سال اخیر با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اعتبارات محدودی برای این پروژه اختصاص یافته اما اعتبارات قطره چکانی به هیچ وجه جوابگوی نیاز و اجرای کامل این طرح نیست.

او افزود: با بهره برداری از این طرح مهم عمرانی،مسیر شهر گراش با بخش های غربی آن حدود ۱۵ کیلومتر کاهش خواهد یافت و مردم منطقه نیز به جاده امن دسترسی خواهند داشت.

وی خواستار توجه و اهتمام بیشتر مدیریت اجرایی استان و استاندار فارس و سایر متولیان امر به ویژه اداره کل راه و شهرسازی لارستان و سازمان برنامه و بودجه استان برای شتاب بخشی  پروژه های راهسازی در شهرستان گراش شد.

بازدید از مجتمع اداری گراش

استاندر فارس همچنین از مجتمع اداری شهرستان گراش بازدید و خواستار اجرای سریع این طرح به عنوان یک ضرورت مهم برای دسترسی بهتر مردم به خدمات دولتی و تجمیع بخش های اداری در این شهرستان تاکید کرد.

فرماندار گراش   گفت: مجتمع اداری به عنوان یکی دیگر از پروژه های راکد حوزه راه و شهرسازی در این شهرستان است که  این طرح هم که با مساحت چهار هزار و ۵۶۵ متر مربع از سال ۸۸ عملیات اجرایی آن و همزمان با شهرستان دن گراش، آغاز شده هم اینک بالای  ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۵ کیلومتری شیراز واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha