دانشگاه شهرکرد در جمع موثرترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت

شهرکرد - ایرنا - سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: بر اساس آخرین رتبه‌بندی پایگاه بین‌المللی کلاریویت آنالتیکس ((WoS-ESI) Essential Science Indicators) دانشگاه شهرکرد در جمع موثرترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دانشگاه شهرکرد، یاسر پیرعلی افزود: بر اساس گزارش پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس (ISI)، دانشگاه شهرکرد موفق شد نام خود را بین اثرگذارترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی جهان به ثبت برساند.

وی با بیان اینکه اطلاعات این پایگاه هر ۲ماه یک‌بار روزآمد می‌شود، تصریح کرد: بر اساس فرآیند این پایگاه، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی که از لحاظ تعداد استنادهای دریافتی در ۱۰سال اخیر در دسته یک درصد برتر پراستنادها در تمامی رشته‌ها و نیز در ۲۲ رشته موضوعی قرار می‌گیرند، از سوی این پایگاه به عنوان  دانشگاه موثر معرفی می‌شوند.

سرپرست دانشگاه شهرکرد یادآور شد: در این پایگاه برای تعیین رتبه ملی نیز ابتدا دانشگاه‌ها به سه دسته جامع، پزشکی و صنعتی تقسیم و سپس رتبه آن‌ها تعیین می‌شود و دیگر مراکز تحقیقاتی نیز به صورت جداگانه در این طبقه‌بندی‌ها قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن، پذیرای بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha