حدود ۴٠ درصد پرونده‌های حقوق کیفری مربوط به اراضی کشاورزی است

شیراز- ایرنا- معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که ۳۰ تا ۴۰ درصد از پرونده‌های حقوق کیفری مربوط به اراضی کشاورزی فاقد سند ثبتی است.

به گزارش ایرنا، حسن بابایی، روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به وجود ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور افزود: باید کشاورزان را تشویق به مستندسازی اسناد کشاورزی کنیم.

او ادامه داد: همچنین امسال صدور سند برای اراضی که موجب اختلاف بین وارث شده را در دستور کار داریم.

وی، وسعت اراضی کشور را ۱۶۴ میلیون هکتار برشمرد و بیان کرد: از این میزان ۱۳۷ میلیون هکتار را عرصه‌های ملی شامل می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: پارسال با کمک  روسای دادگستری توانستیم ۱۳۱ میلیون هکتار سند تک برگی در کشور  صادر کنیم.

بابایی افزود: در مجموع ۹۶ درصد عرصه‌های ملی دارای سندملکی هستند و چهار درصد دیگر مربوط به کمیسیون‌های رفع تکلیف می‌شود.

وی، با اشاره به دیدار اخیر رئیس و کارکنان دستگاه قضایی با رهبر معظم انقلاب ( هفتم تیرماه) افزود: معظم له در آن دیدار هفت راهبرد را ارائه دادند که در پنجمین راهبرد به مبحث حقوق عامه پرداخته شد و ایشان به صراحت اعلام کردند که وضعیت اراضی و حدنگاری مشخص و تعیین تکلیف شود.

بابایی، با بیان اینکه افزون بر ۹۰ درصد عرصه‌های ملی فارس دارای سند است اظهار داشت: متاسفانه نه در استان فارس بلکه در کل کشور شاهد اقدام شاخصی در زمینه اراضی کشاورزی نبودیم و امیدواریم با حمایت ائمه‌ جمعه، کشاورزان به مستندسازی اسناد کشاورزی تشویق شوند، چرا که قابلیت و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha