۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84810368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بازدید نخست وزیر استرالیا از شهرهای جنگ زده اوکراین

تهران – ایرنا – یک فرماندار محلی اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که «آنتونی آلبانیز» نخست وزیر استرالیا از سه شهر جنگ زده در منطقه کی یف دیدن کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «الکسی کولبا» فرماندار محلی اوکراین در صفحه تلگرام خود نوشت که نخست وزیر استرالیا از شهرهای بوچا، ایرپین و هاستومل که اوکراین مدعی است روسیه در آن علیه غیرنظامیان مرتکب جنایت شده، دیدن کرده است. روسیه این اتهامات را رد می کند.

کولبا به نقل از آلبانیز گفت: استرالیا از اوکراین حمایت می کند و خواستار آن است که عدالت برای جنایات مرتکب شده در نظر گرفته شود.

 استرالیا پیشتر اعلام کرد به اوکراین تسلیحات و مهمات توپخانه سنگین بیشتری خواهد داد. به موجب بسته ۲۶.۷ میلیون دلاری کمک نظامی استرالیا به اوکراین، ۶ فروند توپ هویتزر سبک مدل M۷۷۷ همراه با مهمات به اوکراین ارسال می شود.

با احتساب این کمک ها، کمک های نظامی استرالیا به اوکراین به ۲۲۵ میلیون دلار می رسد و ۶۵ میلیون دلار دیگر نیز به عنوان کمک های بشردوستانه و بیش از ۷۰ هزار تن زغال سنگ حرارتی به این کشور فرستاده می شود.

روسیه ۵ اسفند ۱۴۰۰ با هدف غیرنظامی کردن شرق اوکراین و ممانعت از استقرار ناتو در نزدیکی مرزهای خود، همچنین نازی زدایی اوکراین، عملیات نظامی خود را در این کشور آغاز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha