نظارت‌ها در استان سمنان منجر به تشکیل پرونده احتکار به ارزش ۳۵ میلیارد ریال شد

سمنان- ایرنا- مدیربازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: ۱۵ پرونده مربوط به احتکار کالاهای اساسی به ارزش ۳۵ میلیارد ریال از زمان اجرای گام جدید هدفمندی یارانه‌ها (هفدهم اردیبهشت تا کنون) طی بازرسی‌ها کشف و به تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

سیدمهدی برهانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: روغن، شکر، آرد و برنج از جمله کالاهای احتکار شده در استان سمنان بود که طی بازرسی‌ها کشف و  متخلفان به تعزیرات حکومتی استان برای برخورد قانونی معرفی شدند.

وی با اشاره به افزایش نظارت‌ها بر بازار تامین و عرضه کالاهای اساسی استان سمنان با آغاز گام جدید هدفمندی یارانه‌ها، افزود: از هفدهم اردیبهشت تا کنون ۶هزار و ۳۸۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی استان به وسیله بازرسان اتاق اصناف انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۱۵۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان با آغاز گام جدید هدفمندی یارانه‌ها در قالب گشت مشترک با دیگر دستگاه‌های نظارتی استان مانند اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی انجام شد.

برهانی یادآور شد: طی بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان با آغاز گام جدید هدفمندی یارانه‌ها ۴۱۷ پرونده تخلف صنفی به ارزش ۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال  در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، تقلب، عدم ارائه فاکتور از جمله تخلفات صنفی محسوب می‌شود که طی بازرسی‌ واحدهای صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به عرضه مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات که با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها با تغییر قیمت همراه شد افزود: در حال حاضر با توجه به روند تامین و توزیع در استان سمنان توسط دستگاه های مربوطه و اعضای ستاد تنظیم بازار، وضعیت تامین کالاهای اساسی مطلوب است.

مدیربازرسی و نظارت اصناف استان سمنان ادامه داد: بازرسی از واحدهای صنفی و قیمت گذاری ها ادامه دارد و با واحدهای متخلف برخورد جدی می شود.

به گزارش ایرنا، شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات واحد صنفی، مراتب را با تماس با شماره تلفن ۱۲۴ یا ۳۳۳۴۵۳۳۷ برای بررسی به بازرسان اصناف گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha