استاندار فارس خواستار مبارزه جدی فرمانداران با ساخت و سازهای غیرمجاز شد

شیراز-ایرنا-استاندار فارس با بیان اینکه فرمانداران باید مبارزه جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز را در اولویت قرار دهند، گفت: ساخت و سازها و حفر چاه‌های غیرمجاز باید به شدت کنترل شده و آنچه که تاکنون اتفاق افتاده بایستی پیگیری و حل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدهادی ایمانیه یکشنبه در شورای اداری فارس اظهار کرد: برای حل این مشکل می‌بایست شبکه‌ای از نظارت‌ها با بهره‌گیری از فرمانداران که مسئولیت اصلی را بر عهده دارند، همچنین بخشداران و  دهیاران شکل بگیرد.

برگزاری میز خدمت یک روز قبل از عید غدیر
وی گفت: مسئولان استان باید نسبت به بزرگداشت عید غدیر اهتمام ورزند و این جشن را در سازمان‌ها و ادارات مختلف استان به نحو احسن برپا کنند.
وی در رابطه با گرامیداشت عید غدیر گفت: در واقع مدیران بایستی تا اعماق نفوذ اداری خود در استان تلاش کنند تا این جشن به بهترین شکل برگزار شود.
ایمانیه بیان کرد: از ساعت ۸ شب به بعد چراغانی ساختمان‌های اداری مانعی ندارد و کسی نباید مصرف بهینه برق را برای برگزاری جشن عید غدیر بهانه کند.
وی افزود: مدیران تلاش کنند در شب عید غدیر بخشی از مطالبات پرسنلی را تحقق بخشند و یک روز قبل از عید غدیر برای رسیدگی به مشکلات مردم میز خدمت برگزار کنند تا خاطره شیرینی در ذهن مردم از رفع مشکلاتشان در شب عید باقی بماند.
استاندار فارس بر لزوم اهدای نهج‌البلاغه در عیدغدیر تأکید کرد و گفت: یکی از کارهایی که بنده انجام می‌دادم به تمام اساتیدی که تازه استخدام می‌شدند یک جلد نهج‌البلاغه اهدا می‌کردم. مدیران استان هم می‌توانند به افراد مدنظرشان نهج‌البلاغه هدیه بدهند.
ایمانیه با اشاره به دیدار سادات در ایام عید غدیر گفت: دیدار با سادات جزو سنت حسنه مردم ماست که در روز عید غدیر دیداری با سادات داشتند. امیدوارم عیدی‌های امسال فراموش نشود و فراوان‌تر از سال‌های گذشته پرداخت شود.
وی با بیان اینکه برخی از ادارات از وضعیت مالی بسیار خوبی بهره می‌برند، گفت: برخی ادارات می‌توانند یک عیدی برای فرزندان کارمندان به ویژه نوجوانان و جوانان در نظر بگیرند.

مشکلات حوزه راه و آب در استان فارس
او با اشاره به مشکلات مرتبط با راه و آب در استان فارس گفت: با بازدیدهایی که اخیرا از شهرستان‌های مختلف استان داشتم متوجه شدم که عمده‌ترین مشکل اکثر شهرستان‌های فارس در حوزه راه و آب است.
ایمانیه یادآور شد: در شهرستان‌های فارس با این بودجه‌های سنواتی غوغایی است از مشکلات آب و راه و همین مسئله حل مشکلات در این حوزه‌ها را دشوارتر کرده است.
وی با بیان اینکه حل مشکلات مربوط به راه و آب نیاز به تفکر و راه‌های میانبر دارد، گفت: فرمانداران مشکلات راه و آب را در شهرستان‌ها با همفکری با صاحب‌نظران، خیرین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی احصا کنند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه آورده هر استان در حوزه آب موجبات افزایش بودجه سازمانی را فراهم می‌کند،گفت: بدون شک این رویکرد می‌تواند فرصت مناسبی برای استان ایجاد کند.
وی بیان کرد: فرمانداران و مدیران کل باید پروژه‌های نیمه‌تمام و سرگردان استان را تعیین تکلیف کنند. نیمه‌تمام ماندن پروژه‌ها شایسته مدیریتی منسجم نیست.
ایمانیه گفت: خوشبختانه با تلاشی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر شده است، استان فارس و خراسان رضوی با حضور ریاست جمهور مورد تقدیر قرار گرفتند.

ضرورت رعایت پوشش اسلامی در ادارات
وی با اشاره به فیلم منتشر شده از اسکیت‌بازان در بلوارچمران شیراز و عدم رعایت پوشش اسلامی گفت: این اتفاق هشدار جدی برای همه ما بود که باید پیشگیرانه و عالمانه عمل کنیم چراکه مشکلات با برخوردهای احساسی، مقطعی و رها کردن ماجراها و معضلات اجتماعی حل نخواهد شد.
وی یادآوری کرد: در ارتباط با اعتیاد، طلاق، کاهش فرزندآوری، دیر ازدواج کردن، عدم رعایت حجاب و عفاف با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که حل این مشکلات نیاز به تفکر، هم‌اندیشی، مدیریت، مشورت دارد و باید تداوم و استمرار خود را برای مقابله با این آسیب‌ها حفظ کنیم.
ایمانیه گفت: حداقل انتظار ما این است که این مسائل در ادارات رعایت شود. مدیران بایستی تا آخر تیرماه این کمبودها را برطرف کنند.
وی اظهار داشت: هرچند خانواده‌های مدیران و مسئولان این موارد را رعایت می‌کنند اما مدیران باید خانواده‌های ادارای خود را نیز به رعایت این اصول تشویق و ترغیب کنند.
ایمانیه گفت: اگر کارمندی درخواست مدیران را نپذیرفت، از ظرفیت‌های قانونی در این عرصه استفاده شود.
وی عنوان کرد: اولا ما برخوردهای غیرمنطقی و غیرعقلانی نداریم و همه این برخوردها از سر دلسوزی است. اگر تذکری داده می‌شود به دلیل این است که دل ما برای مردم یا جوانانی می‌سوزد که درگیر ماجراهایی می‌شوند که زندگی آنها را به تباهی می‌کشاند.
استاندار فارس با بیان اینکه اگر خداوند متعال حکمی کرده و فرمانی داده برای تعالی بشر بوده است، گفت: هدف خداوند متعال از احکامی که برای انسان در نظر گرفته محدودیت‌های غیرمنطقی نیست.

راه‌اندازی نهضت روخوانی قرآن
وی یادآور شد: مدیرکل امور اجتماعی استانداری با تدابیر اتخاذ شده از سوی امام جمعه شیراز بنا دارد نهضتی از روخوانی قرآن را برای کارمندان ادارات راه‌اندازی کند و نیاز است مدیران همکاری لازم را برای تحقق این امر داشته باشند. در واقع ادارات باید در این زمینه با یکدیگر به رقابت بپردازند.
ایمانیه از فرمانداران درخواست کرد: فرمانداران باید مبارزه جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز را در اولویت قرار دهند. ساخت و سازها و حفر چاه‌های غیرمجاز باید به شدت کنترل شود و آنچه که تاکنون اتفاق افتاده بایستی پیگیری و حل شود. برای حل این مشکل می‌بایست شبکه‌ای از نظارت‌ها با پیگیری فرمانداران که مسئولیت اصلی را بر عهده دارند، همچنین بخشداران و  دهیاران شکل بگیرد.

برخورد جدی با احتکار و گران‌فروشی
این مقام مسئول در رابطه با گران‌فروشی و احتکار در استان فارس گفت: آرامشی که در بازار فارس حاکم شد حاصل تدابیر مسئولان مربوطه در این زمینه بود. بدون شک ما از تعداد زیاد متخلفین استقبال نمی‌کنیم، لذا باید با دانه‌درشت‌های احتکار و گران‌فروشی به صورت جدی برخورد کنیم.
استاندار فارس خطاب به مدیران استان گفت: گام‌دومی‌ها، جوانان و کسانی که قرار است آینده انقلاب را رقم بزنند باید به کار گرفته شوند. مدیران در این زمینه کند عمل کرده‌اند و من از این حرکت راضی نیستم. باید شجاعت به خرج بدهید و منتظر اجازه از تهران و افراد خاص نباشید.
وی گفت: ما به دنبال نوچه‌پروری نیستیم بلکه از مدیران انتظار داریم جانشین پروری کنند. انقلاب ما باید به دست جوانان بیفتد. اگر می‌خواهیم آینده کشور تضمین شود باید از جوانان انقلابی بهره ببریم. به زودی مقایسه ای را در این زمینه برای مدیران ادارات خواهیم فرستاد.
استاندار فارس یادآور شد: اسامی مدیران، تغییرات حاصل شده و بهره‌گیری از گام‌دومی‌ها به شکل جدول محرمانه به ادارات ارسال می‌شود.

لزوم حضور مدیران در شهرستان‌های فارس
وی در ارتباط با حضور مدیران در شهرستان‌ها گفت: برخی از مدیران حضور پررنگی در شهرستان‌ها دارند اما بعضی آن طور که باید در شهرستان‌ها حضور پیدا نمی‌کنند. این در حالیست که مدیران باید سالی یک تا دو بار به شهرستان‌ها سفر کنند.
ایمانیه بیان داشت: مدیران کل باید برای انتصابات رؤسای ادارات با فرمانداران تعامل کنند. در برکناری و عزل رؤسای ادارات فقط اطلاع‌رسانی کافی است و در این زمینه لزومی برای هماهنگی با فرمانداران نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha