بهبود فرآیند خدمت رسانی به گردشگران با هم افزایی قشم و بندر خمیر

قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از بهبود فرآیند خدمت‌رسانی به گردشگران با هم افزایی قشم و شهرستان بندر خمیر خبر داد و گفت: توسعه همکاری بین بنادر پهل و لافت قشم نویدبخش ارائه خدمات شایسته تر به گردشگران است.

به گزارش ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، این مطلب را افشار فتح الهی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده و دیدار با میرهاشم خواستار فرماندار شهرستان بندرخمیر عنوان کرد.

وی در این جلسه ضمن اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای تامین بخشی از نیازهای هموطنان در روستاهای آسیب دیده از زلزله گفت: روحیه تعامل، بهترین راهکار برای باز کردن گره های کوچکی است که در سالیان اخیر در ضوابط کاری بین بخش های مختلف به وجود آمده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به نوروز پرشور ۱۴۰۱ افزود: مدیریت ورود ۱۳۴ هزار خودرو از مبدا رفت و آمدی بندر پهل به بندر لافت بیانگر توانایی این منطقه در میزبانی از حجم بالای گردشگران است که با همکاری برای توسعه برنامه‌ریزی شده می تواند بهینه سازی درآمد برای هر دو بندر را رقم زند.

فتح الهی خواستار اجرای طرح جامعی با نگاه به عملیاتی شدن پروژه پل خلیج فارس شد و گفت: با داشتن طرح جامع مشخص، توسعه منطقه با تقسیم کار به بهترین شکل محقق می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش داشتن رویداد جام جهانی در آبان سال جاری و عید نوروز، هماهنگی بین سازمان منطقه آزاد قشم و فرمانداری خمیر برای اجرای طرح های خدمات رسان به گردشگران امری بدیهی و قطعی است.

در ادامه این دیدار فرماندار شهرستان بندر خمیر نیز با اشاره به این موضوع که بندر پهل مهم ترین مسیر رفت و آمدی به منطقه آزاد قشم است، گفت: با توجه به اینکه این بندر در سال ۱۳۷۴ و برای خدمت رسانی به تعداد کمی خودرو ساخته شد، در این سال ها توسعه خوبی را در پیش داشته است.

میرهاشم خواستار ادامه داد: تا زمانی که پروژه پل خلیج فارس محقق شود، می توان از ظرفیت گمرکی و صادراتی این بندر استفاده بهتری کرد.

وی یادآور شد: محور پهل در حوزه خدمات نیاز به برنامه ریزی و همکاری برای ارائه خدمات بهتر به استفاده کنندگان دارد و آماده بسته های پیشنهادی و تعاملی منطقه آزاد قشم هستیم.

اسکله بندر پهل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین تردد شهروندان دو شهرستان خمیر و قشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسیر دریایی بندرهای پهل بندر خمیر و لافت جزیره قشم تنها مسیری است که بومیان، مسافران، تاجران و گردشگران با خودرو بین جزیره قشم و سرزمین مادری رفت وآمد می‌کنند.

شهرستان خمیر به واسطه فاصله نزدیک با قشم پل ارتباط دریایی حمل ونقل خودرو و مسافر بوسیله لندینگ کرافت ازبندرپل به لافت است.

اسکله بندرپهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و سه کیلومتری روستای پهل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد در واقع کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

بامداد روز شنبه ۱۱ تیرماه دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه غرب هرمزگان را لرزاند و در این حادثه ۹۳ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند.

بر اثر این زمین لرزه ها که چندین پس لرزه بزرگ نیز به دنبال داشته، شماری از واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha