مهرالله رخشانی مهر روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد کلاسهای درس کشور ایمن هستند افزود: در زمان حاضر ۱۰۳ هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.
وی ادامه داد: از این شمار ۳۰ تا ۳۵ هزار کلاس درس تخریبی و ۶۸ هزار کلاس نیز نیازمند مقاوم سازی هستند که ساماندهی آنها از جمله سیاستهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.
رخشانی مهر تکمیل پروژههای آموزشی نیمه تمام بویژه خیرساز را از جمله دیگر اولویتهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر ۲۴ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد که از این شمار ۹هزار کلاس به صورت مشارکتی با خیرین مدرسه ساز است که باید تکمیل شوند.
وی اضافه کرد: در این پروژه ها خیّر سهم خود را تامین کرده و پروژه برای تامین سهم دولت معطل مانده که در زمان حاضر برای این امر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در قانون است که در صورت تخصیص امکان ساماندهی بخشی از این کلاسهای درس وجود دارد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس در باره مدرسه های کپری گفت: شمار کلاسهای کپری در سطح کشور زیر ۵۰۰ کلاس است که در مجموع برخی از این کلاسها شامل نوکپرها هستند که فضای مناسبی برای مناطق صعب العبور و مناطقی که مهاجرت دارند و یا اقلیم منطقه کپر است به شمار می روند.
رخشانی مهر تاکید کرد: بنابراین کلاسهای درس کپری در صورتی که به سمت کلاسهای نوکپرها با معماری مناسب بروند فضای مناسبی برای آموزش به شمار میروند.
وی در مورد کلاسهای کانکسی گفت: ممکن است در چند سال آینده جمعیت کلاسهای کانکسی زیر ۱۰ نفر به صفر برسد اما برنامه این سازمان برای کلاسهای کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ نفر بخشی از آنها کلاسهای الحاقی و برخی دیگر مدارس مستقل هستند.
رخشانی مهر اضافه کرد: تلاش شده با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در قالب یک تفاهم نامه به صورت مشارکتی شامل ۴۰ درصد سهم بنیاد برکت و ۶۰ درصد سهم نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این کلاسها تعیین تکلیف شوند.
نظر شما