بهار امسال ۹.۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان سمنان پرداخت شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون از طریق بانک‌های عامل به منظور رونق تولید به واحدهای متقاضی با مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پرداخت شد.

علی تشنه‌دل روز دوشنبه در شانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: ۶۹ واحد تولیدی استان  ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات  از ابتدای سال تا کنون از بانک‌های عامل دریافت کردند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال ۱۱۱ واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند و پرونده ۲۷ واحد تولیدی در دست بررسی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سال ۱۴۰۰ که به نام «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نام گذاری شده بود مشکلات یکهزار و ۳۱۶ واحد تولیدی مشکل‌دار در ۸۵ جلسه کارگروه مورد بررسی قرار گرفت که برای رفع این موانع موجود در این واحدها یکهزار و ۴۷۶ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسید و ۳۰ هزار میلیارد ریال با تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تسهیلات به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۰ پرداخت شد که یکهزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تثبیت و ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، با موافقت اعضای کارگروه در این نشست ، ۶۱ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش بیش از سه  هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند و مشکلات بانکی و زیربنایی سه  واحد تولیدی صنعتی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است. 

بالغ بر ۴۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد استان سمنان با اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت و زمینه ارتقاء صنعت و تولید و فرصت های شغلی در استان را فراهم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha