بیش از ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم کشف شد

قشم - ایرنا - رییس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: یک عدد مشک ماری حاوی ۴۲ هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق در آب های جزیره قشم کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب قشم، ماموران دریابانی ضمن اجرای طرح ضربتی و پس از تشکیل اکیپ‌های منسجم، نسبت به پاک سازی ساحل جزیره قشم از مخازن، باراندازها و جایگاه‌های نگهداری سوخت قاچاق اقدام کردند.

وی توضیح داد: ماموران دریابانی موفق شدند در جریان اجرای این طرح، یک عدد مشک حاوی ۴۲ هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق را در آب های جزیره قشم کشف و ضبط کنند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان ارزش تقریبی سوخت‌های مکشوفه را بیش از پنج میلیار ریال عنوان کرد و گفت: بنابر گزارش ضابطان، تحقیقات به منظور شناسایی و دستگیری عوامل نگهداری این حجم از سوخت قاچاق ادامه دارد که نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha