۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84811490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس کمیسیون اروپا: بستر مناسبی برای هماهنگی در بازسازی اوکراین ایجاد می شود

تهران-ایرنا- رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه در یک کنفرانس با موضوع بازسازی اوکراین در سوئیس از راه‌اندازی بستری برای هماهنگی کمک‌ها در بازسازی اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه گفت اتحادیه اروپا بستری برای هماهنگی کشورهای عضو این اتحادیه در بازسازی اوکراین بعد از جنگ روسیه ایجاد خواهد کرد.  

فون‌درلاین در کنفرانسی در شهر لوگانو سوئیس که با موضوع بازسازی اوکراین برگزار شده بود، گفت: این بستر برای بررسی و تعیین نیازهای سرمایه‌گذاری، هماهنگی اقدامات و کانال‌های مختلف کمک‌رسانی است و قرار است مرکز ارتباط کشورها و موسسات برای هماهنگی اقدامات خود در بازسازی اوکراین باشد.

وی گفت: از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، اتحادیه اروپا بیش از ۶میلیارد یورو به اوکراین کمک کرده است که کمک‌های بیشتر نیز در راه است. وی افزود: کشورهای اروپایی در بازسازی طولانی مدت اوکراین شرکت خواهند کرد.

به گفته رئیس کمیسیون اروپایی این بستر، کشورها، موسسات، بخش خصوصی و جوامع خیریه را گردهم خواهد آورد. در این میان سازمان‌های بین‌المللی نیز مثل بانک اروپایی سرمایه‌گذاری اروپا نیز حضور خواهد داشت.

فون‌درلاین خاطر نشان کرد: هدف کرملین نابودی نظامی، سیاسی و اقتصادی اوکراین است. آنها می خواهند موجودیت اوکراین را به عنوان یک کشور تضعیف کنند. ما نمی‌توانیم و نخواهیم گذاشت این اتفاق بیفتد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha