نهضت مخاطب برای حمایت از آثار انقلابی و دینی سینما شکل گیرد

شهرکرد-ایرنا- معاون‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس‌ سازمان سینمایی‌ با بیان اینکه انتظار می‌رود در شرایط کنونی نهضت حمایت از آثار انقلابی و دینی با ورود مخاطبان‌ و خانواده‌های‌ متدین شکل گیرد، گفت: سینمای‌ کشور در برخی موارد مسیر خوبی را طی نکرده است و شکل‌دهی تغییرات به حرکت ملی و جهادی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خزاعی روز سه‌شنبه در سفر به چهارمحال‌ و بختیاری و در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد افزود: با روی کارآمدن‌ دولت سیزدهم و با وجود هجمه‌های مختلف به ویژه در حوزه رسانه‌ای، حرکت‌های‌ مطلوبی در عرصه فرهنگی کشور شکل گرفته است و با انتخاب مدیران جهادی و انقلابی در سطوح استانی‌ و در زیرمجموعه‌های‌ وزارتی، اتفاقات خوبی در این مسیر در حال شکل‌گیری‌ است.

وی با بیان اینکه در دوران گذشته، حضور معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها به غیر از شرکت در اختتامیه جشنواره‌ها چندان باب نبوده است، تصریح کرد: در دوره جدید، سفرهای‌ استانی‌ مجموعه مدیریتی سازمان سینمایی در برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته است و در دیدار با مسوولان ارشد استانی و همچنین هنرمندان تلاش می‌شود با شناسایی دقیق‌تر مسائل و مشکلات برای حل آنها چاره‌اندیشی‌ شود.

خزاعی‌ به تمرکز فعالیت‌های‌ اجرایی در استان‌ها بر بخش‌های‌ زیرساختی، تولیدی و کشف و پرورش استعدادها اشاره کرد و ادامه داد: باید در فرصت مهیا شده، شرایط برای ورود نیروهای جوان انقلابی، متدین و متخصص‌ افزایش یابد تا این نیروها به سرمایه‌هایی برای ادامه مسیر تبدیل شوند.

وی همچنین ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در بخش نیروهای انسانی مستعد و هنرمند را متذکر شد و گفت: اگر چه زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگی و هنری در این استان اندک است اما شرایط آن در بخش نیروهای انسانی در حد مطلوب قرار دارد و جزو استان‌های برخوردار کشور از این منظر محسوب می‌شود.

رییس‌ سازمان سینمایی با بیان اینکه سفرهای استانی مسوولان این سازمان از مناطق کمتربرخوردار آغاز و تاکنون ۱۰ سفر انجام شده است، افزود: تجربه این سفرها نشان‌ داده است‌ که استان‌های کمتر برخودار از نظر نیروهای انسانی در شرایط بالاتری قرار دارند.

خزاعی با بیان اینکه توجه به نیروهای جوان انقلابی و متعهد و حمایت از آنان در اولویت‌های اجرایی سازمان سینمایی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار دارد، اظهار داشت: بر مبنای شعاری‌ که در این سازمان تعریف شده‌ و عدالت‌محوری، استاندارسازی و قانون‌گرایی‌ اصل قرار گرفته‌ است تلاش خواهد شد تمرکززدایی نیز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه با حضور در استان‌ها و بررسی بضاعت‌ها و داده‌ها می‌توان‌ تصمیم گیری بهتری برای آینده انجام داد، گفت: تاکنون ۳۰۰ هدف فرهنگی در بخش‌های مختلف وزارت‌خانه‌ دنبال شده است و تلاش برای رفع نواقص همچنان ادامه دارد.

معاون وزیر با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از تولیدات سینمایی در مجموعه بنیاد فارابی به مضامین انقلابی و مرتبط با سیره و زندگی‌نامه سرداران شهید اختصاص یافته است، تصریح کرد: این رویه در استان‌ها نیز با مشورت مسوولان و هنرمندان در حال انجام است.

وی یادآور شد: کار در حوزه فرهنگ زمان‌بَر است اما امید می‌رود بتوان با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای بی‌شمار در استان‌ها،  تولید آثار و محتواهای انقلابی افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی در سفر به چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت طرح‌های فرهنگی و سینمایی این استان را از نزدیک بررسی کرد.

محمدرضا سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران نیز در این سفر محمد خزاعی را همراهی می‌کند.

این سفر در راستای برنامه‌های کلان وزارتخانه و با رویکرد توسعه عدالت فرهنگی، عمومی سازی دسترسی فرهنگی و رفع مشکلات و موانع حوزه سینما صورت می‌گیرد.

از جمله برنامه‌های محمد خزاعی، ادای احترام به مقام شامخ شهدای استان ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، بازدید از پروژه‌های هنری سینمایی استان، نشست با فیلمسازان و هنرجویان فیلم و شرکت در مراسم اختتامیه سومین هفته فیلم و عکس استان ، دیدار با استاندار و جمعی از مسوولان فرهنگی هنری استان دیدار با سینما داران، آموزشگاه‌ها و موسسات فیلمسازی، فعالان حوزه فیلم و سینما است.

سومین هفته فیلم و عکس این استان از عصر جمعه با نمایش فیلمی از فریدون نجفی هنرمند فیلم‌ساز استان، کار خود را آغاز کرد و در این رویداد فرهنگی، فیلم‌های برترین فیلم‌سازان استانی و مجموعه‌ای از فیلم‌های منتخب کشوری به نمایش گذاشته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha