۱۲۹ زندانی در خراسان شمالی از طریق پابند الکترونیکی کنترل می‌شوند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۱۲۹ زندانی با نصب پابند الکترونیکی و تردد در محدوده مشخص، مدت حبس خود را در این استان می‌گذارنند.

عبدالرحیم گرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح پابند الکترونیکی صرفنظر از ایجاد تغییرات در سبک، نوع و کیفیت اجرای نظارت‌های لازم بر زندانیان، مزایای فراوانی برای فرد و خانواده زندانی دارد، ضمن اینکه قضات نیز از اجرای این طرح استقبال می کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از پابند الکترونیکی تنها با هدف کاهش جمعیت کیفری نیست، بلکه در برخی جرائم سبک‌تر، جدا کردن فردی از خانواده به دلیل هر خطایی، آسیب‌های فراوانی را برای خانواده و جامعه دارد که بسیاری از این چالش ها در این طرح پاسخ داده می شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی با بیان اینکه طرح مزبور برای محکومان مالی و زندانیان غیرخطرناک اجرا می شود، افزود: محدوده رفت و آمد زندانیان زیر پوشش این طرح توسط قاضی تعیین می شود و حتی این افراد در مقاطعی از مرخصی نیز بهره مند می شوند و محدودیت آنان برای حضور در محدوده خاص برداشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: اعمال مراقبت‌های الکترونیکی در فضای فیزیکی خارج از زندان موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می شود و فرصتی را برای اصلاح رفتار در اختیار این زندانیان قرار داده می شود.

گرجی در ادامه با بیان اینکه ۸۰ درصد زندانیان خراسان شمالی مشغول به کار هستتند، گفت: اصلاح و تربیت، کاهش جمعیت کیفری و ایجاد فرصت های اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، تامین معیشت خانواده های زندانیان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد اشتغال و حرفه آموزی از جمله اولویت های کاری سازمان زندانیان است.   

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی؛ تعداد زندانیان این استان را حدود ۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

وی در خصوص میانگین سنی زندانیان خراسان شمالی افزود: ۷۲ درصد زندانیان بین ۲۶ تا ۴۵ سال هستند که به نوعی این افراد باید هم اکنون در محیط های کاری باشند اما متاسفانه به علت مشکلات و آسیب های اجتماعی و بیشتر اعتیاد در زندان ها تحمل حبس می کنند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha