۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84812498
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر از اختصاص یک میلیارد تومان به دبیرخانه مبارزه با موادمخدر شهرستان خبر داد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خبر داد و گفت: در مرحله نخست این میزان اعتبار از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر به دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملایر اظهار داشت: در صورت نیاز اعتبار بیشتری به دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اختصاص این میزان اعتبار مستلزم ارایه برنامه‌های خلاقانه، جدید، موثر و راهبردی است و متناسب با هر اقدام و برنامه موثری، اعتبار به دستگاه‌های اجرایی اختصاص پیدا می‌کند.

اسماعیلی بر لزوم فعال شدن دبیرخانه دائمی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان تاکید کرد و افزود: به قید فوریت کمیته‌های چهارگانه مصوب این دبیرخانه با حضور دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، شهرداران، اصحاب رسانه و سایر اقشار، فعال و در صورت نیاز این کمیته‌ها بومی‌سازی شود.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر هر کار ممکنی در حوزه فرهنگی با حضور و همراهی تمامی مجموعه شهرستان، جوانان، تریبون‌های ائمه جمعه و جماعات، مدارس و دانشگاه‌ها با فکرها و ایده‌های جدید باید اجرایی شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ملایر باید مدیریت خود را در این مقطع به خوبی نشان دهد، بیان کرد: دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر این شهرستان باید با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، از پیشگیری، مقابله تا درمان برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی خواستار حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از دومین شهر استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: تنها با اقدامات سلبی نمی‌توان با مواد مخدر مبارزه کرد.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه بیشترین اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر، سلبی بوده، افزود: طبق آمار ارائه شده از سوی نیروی انتظامی، میزان کشفیات و برخوردها از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش چندین برابری داشته است.

فرماندار ملایر از اختصاص یک میلیارد تومان به دبیرخانه مبارزه با موادمخدر شهرستان خبر داد

اسماعیلی با اشاره به تقدیم چهار هزار شهید و ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور، یادآور شد: گزارش‌های ارائه شده حاکی از این است که مساله مواد مخدر و اعتیاد به اندازه کافی جدی گرفته نشده است.

فرمانده انتظامی ملایر نیز مواد مخدر را تهدیدی اساسی و جدی برای جامعه دانست و اظهار داشت: یکی از راهکارهای مبارزه با مواد مخدر، راهکار فرهنگی همچون تشکیل این جلسات و ارائه راهکارهای اجرایی است.

سرهنگ "احمد ساکی" با اشاره به حضور کارشناسان مبارزه با مواد مخدر در مدارس، مساجد و محافل مردمی و اطلاع‌رسانی به مردم در این زمینه، گفت: در حوزه مقابله با توزیع مواد مخدر کشفیات در سه ماهه اول امسال با کشفیات یک سال قبل برابری می‌کند.

وی ادامه داد: طی سه ماه نخست امسال یک تُن انواع مواد مخدر در سطح این شهرستان کشف شد.

فرمانده انتظامی ملایر سرمایه‌گذاری نظام و دولت در حوزه مبارزه با مواد مخدر به عنوان تهدید جدی را ضروری دانست و خواستار حمایت بیشتر سازمان‌های مربوطه در این حوزه شد.

سرهنگ ساکی با بیان اینکه مواد مخدر و اعتیاد ریشه بسیاری از نزاع‌ها، درگیری، معضلات و مشکلات است، خواستار افزایش سهمیه مراکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر نسبت به جمعیت شهرستان و نیز تامین خودرو مناسب برای جمع‌آوری و انتقال معتادان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha