آیت‌الله‌ علم‌الهدی: برای گسترش فرهنگ دینی در مشهد از همه امکانات استفاده شود

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: برای گسترش و ارتقای فرهنگ دینی در حوزه وسیع فرهنگ‌سازی باید از همه امکانات در مشهد الرضا(ع) استفاده شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در دیدار با شهردار و جمعی از مدیران شهری مشهد افزود: منطق نادرستی توسط برخی از افراد وجود دارد که ثمربخشی امر به معروف و نهی از منکر  را به وضعیت معیشتی مردم گره زده می زنند و همچنین افرادی آسیب‌های اقتصادی موجود در جامعه را بهانه‌ای برای رفتارهای خلاف شرع و اخلاق خود تلقی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه واجب الهی است که با تمسک به راهکارهای مختلف و ابزارهای خلاقانه در جامعه اجرایی می شود، اظهار کرد: سازمان‌دهی فرهنگ شهری در بوستان‌ها و نقاطی است که مردم، اوقات فراغت خود را در آنجا سپری می‌کنند و اثرگذاری کلان نیز مربوط به فضاسازی شهری و استفاده از ظرفیت رسانه‌ای شهری است، اما اثرگذاری دقیق مربوط به اجرای برنامه‌های فرهنگی در بوستان‌ها و مراکز تفریحی است که عموم مردم را مخاطب خود قرار می‌دهد.

امام جمعه مشهد گفت: شهرداری، خدمت‌گزارترین نهادی است که با مردم در تعامل است و میزان ارتباط آحاد این جامعه با شهرداری از همه ارگان‌های دیگر بیشتر است و متأسفانه فرهنگ نادرستی در جامعه ما وجود دارد که بعضی افراد خدمات پربار، مستمر و مداوم شهرداری را نادیده گرفته و فقط نواقص و مشکلات را بیان می‌کنند.

او ادامه داد: در جامعه شهری افراد در طول روز به‌طور پیوسته از ده‌ها مورد خدمات شهری برخوردار از جمله جمع آوری زباله‌ها از درب منازل، نظافت کوچه‌ها و خیابان، رسیدگی به فضای سبز شهری و ساماندهی مناظر، فضاسازی شهری و حمل و نقل عمومی هستند که به برکت مجاهدت شهرداری حاصل می‌شود.

آیت الله علم الهدی افزود: سطح گسترده ارتباط مردم با شهرداری باعث می‌شود تا مطالبه مردم از این نهاد خدمتگزار نیز زیاد باشد و مردم نیز به این خاطر که خدمات زیادی از جانب شهرداری دریافت می‌کنند، مراجعات بسیاری به این نهاد خدمتگزار دارند که، باعث می‌شود تا فعالیت در عرصه مدیریت شهرهای بزرگ، سخت‌ترین کار در حوزه میدانی و مدیریتی، به جامعیت مشهدالرضا (ع) باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم‌داری، محور فعالیت‌های شهرداری است، ادامه داد: خاصیت جوان بودن این است که فرد متوجه خستگی ناشی از کار نمی‌شود اما به‌ تدریج، خستگی و فرسودگی ناشی از تنوع و تعدد حوزه‌های مسوولیتی در فضاهای کاری مانند شهرداری، ارتباط مدیران شهری با شهروندان را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر ارتباط مدیران شهری با مردم به حالت تکریم و تعظیم ارباب‌ رجوع نباشد، حتی بهترین خدمات هم با گلایه و نارضایتی مردم مواجه می‌شود.

وی گفت: باید نوع برخورد کارکنان شهرداری با مردم مبتنی بر فرهنگ تکریم ارباب‌رجوع و مردم‌داری باشد و پیگیری امور و مراجعه مردم به شیوه الکترونیک، موضوعی است که می‌تواند تا حد زیادی به تسریع امور کمک کند.

آیت االله علم الهدی افزود: با کمال تاسف فرهنگ نادرستی رایج شده است که مردم عادت کرده‌اند تا با مسوولان، ملاقات حضوری داشته باشند، این در حالی است که در حوزه شهرداری به دلیل شرایط حاکم، برخی افراد  پس از ارتکاب یک تخلف در حوزه ساختمان یا مسایل مربوط به عوارض، برای رسیدگی به تخلف خود به شهرداری مراجعه کنند و به دنبال ملاقات حضوری با شهردار یا یک مقام عالی هستند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه این افراد مرتکب تخلف شده‌اند اما حقیقت این است که حتی متخلفان هم بخشی از بدنه همین مردم هستند که باید با حسن خلق با آنان برخورد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha