۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۰۴
کد خبرنگار: 908
کد خبر: 84812810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رمضانی: ساعت کتابخوانی به صورت هفتگی در مدارس برقرار شود

تهران- ایرنا- دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به حذف کتابخانه‌ها و پست کتابدار از مدارس گفت: پیشنهاد اولیه ما ایجاد ساعت کتابخوانی به صورت هفتگی در مدارس بود تا طی آن کتابداران ما علاوه بر کتابخوانی، تکنیک‌ها، روش‌ها و مهارت های خواندن را نیز به بچه‌ها آموزش دهند.

به گزارش ایرنا از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین اختتامیه دومین جشنواره کتاب سال معلم ویژه معلمان مولف، ۱۴ تیرماه با حضور حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش؛ مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ حسین حق وردی، نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، و جمعی از معلمان مولف در سالن همایش معلم اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.

رمضانی: ساعت کتابخوانی به صورت هفتگی در مدارس برقرار شود

مهدی رمضانی در این مراسم ضمن تبریک روز قلم و ابراز خرسندی از حضور در میان معلمان، اظهار داشت: یاد شهید باهنر، اولین وزیر آموزش و پرورش که پس از انقلاب اسلامی پایه‌گذار این موضوع بودند را گرامی می دارم؛ شخصی که تا به امروز تمامی فرهنگیان از ایشان به نیکی یاد می‌کنند و اساسا آموزش و پرورش پس از انقلاب اسلامی با نام ایشان شناخته می‌شود.

دبیرکل نهاد خطاب به معلمان حاضر در این مراسم گفت: از شما عزیزان که در عین پرداختن به موضوع تعلیم و تربیت، از قلم غافل نشدید و قدر قلم را با آثار خود گرامی داشتید، قدردانی می کنم. از شما عزیزان تقاضا دارم به همان نسبت، شاگردان و دانش آموزان خود را نیز به کتاب و کتابخوانی دعوت و تشویق کنید تا آینده درخشانی را در این حوزه رقم بزنیم.

وی با اشاره به حذف کتابخانه‌ها و پست کتابدار از مدارس گفت: این موضوع بسیار ناراحت کننده است؛ درست است که همه ما با کتاب مانوس هستیم، اما متاسفانه امروز این موضوع به صورت مستقل، منسجم و منظم در مدارس مورد توجه نیست. در جلسات متعدد با مسئولان در شورای فرهنگ عمومی و آموزش و پرورش برای همراهی در بحث کتاب و کتابخوانی، اعلام آمادگی کرده ام. پیشنهاد اولیه ما ایجاد ساعت کتابخوانی به صورت هفتگی در مدارس بود تا طی آن کتابداران ما علاوه بر کتابخوانی، تکنیک‌ها، روش‌ها و مهارت های خواندن را نیز به بچه ها آموزش دهند.

رمضانی با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه گفتگو با نسل جدید گفت: شما معلمان بهتر از ما می‌دانید که نسل جدید، نسل متفاوتی است. دامنه لغات و واژگان این نسل در حوزه های مختلف بسیار متفاوت شده و برای برقراری ارتباط با این فضای جدید، همه ما نیاز به گفتگو، مطالعه و درک متقابل داریم تا بتوانیم آینده‌ای روشن رقم بزنیم. از شما تقاضا دارم همانگونه که خود به کتابخوانی اهتمام داشته‌اید، دانش آموزان خود را نیز به مطالعه و نوشتن، فراتر از موضوعات درسی مرسوم دعوت کنید. ما نیز همه تلاش خود را به کار می‌بندیم تا بتوانیم در نهاد میزبان خوبی برای شما عزیزان و شاگردان و دانش آموزانتان باشیم.

وی در خصوص لزوم تعامل و هم افزایی نهاد و آموزش و پرورش، گفت: نهاد دارای حدود ۳۹۰۰ کتابخانه در سراسر کشور است؛ بنابراین امکان تجهیز کتابخانه‌های مدارس از توان ما خارج بوده و وظیفه ما نیست؛ اما می توانیم نزدیک ترین کتابخانه عمومی به هر مدرسه را به عنوان منشا خدمات کتابخوانی در آن مدرسه معرفی کنیم.

رمضانی با اشاره به موانع ورود کتاب و کتابخوانی به آموزش و پرورش، گفت: اساساً ساختار آموزش و پرورش پذیرای ورود هم افزایی در این حوزه نیست که امیدواریم در این دوره زمینه های همکاری ایجاد شود.

دومین جشنواره کتاب سال معلم در ۲۲ موضوع با اهدافی چون شناسایی و معرفی فرهنگیان مؤلف؛ کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه فرهنگیان؛ حفظ استقلال و هویت فرهنگی و ... ویژه تمامی فرهنگیان شاغل در مدارس، مراکز پرورشی و ادارات داخل و خارج از کشور (رسمی، پیمانی، قراردادی، حق التدریس و ...) برگزار شد و نفرات برگزیده‌ خود را شناخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha