استاندار سمنان: دغدغه‌ای برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی استان وجود ندارد

شاهرود- ایرنا- استاندار سمنان گفت: دغدغه‌ای برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت به واحدهای صنعتی استان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد رضا هاشمی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه هفدهمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در سفر رییس جمهور بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

وی به برگزاری نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در شاهرود اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون به برخی از واحدهای صنعتی تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت از محل تبصره ۱۸ پرداخت شده و این امر ادامه خواهد داشت.

استاندار سمنان ادامه داد: در این نشست مشکلات مربوط به واحدهای تولید صنعتی و کشاورزی شهرستان شاهرود با حضور مدیران استان و شهرستانی مورد بررسی قرار گرفت.

هاشمی با بیان اینکه برخی واحدهای صنعتی و کشاورزی مشکل تامین آب داشتند، افزود: به دلیل اُفت سفره‌های زیرزمینی برخی از چاه‌ها نیاز به کف‌شکنی و جابجایی دارند که در این راستا مصوب شد برای مجتمع دامداری و گلخانه ای تا جایی که مقدور است آب تامین شود.

وی آماده سازی حوزه‌های زیرساختی به منظور راه‌اندازی شهرک صنعتی ۲ شاهرود را ضروری خواند و ابراز داشت: در حوزه صنعت باید نگاه ویژه‌ای به شهرستان شاهرود داشت تا با ایجاد اشتغال نگرانی مردم را برطرف کرد.

استاندار سمنان ادامه داد: از صبح امروز ملاقات مردمی در قالب کاروان خدمت با حضور مسوولان استان و شهرستانی در روستاهای دهملا، قلعه‌حاجی، راهنجان، صالح آباد، علی آباد و مغان شهرستان شاهرود انجام شد.

هاشمی افزود: در این دیدارها شوراها و دهیاران به عنوان نماینده مردم مشکلات و مسائل روستاها را مطرح کرده و مدیران استان و شهرستانی پاسخگو بودند.

وی مهمترین دغدغه مردم را تامین آب آشامیدنی و کشاورزی خواند و گفت: اصلاح شبکه‌های فرسوده آبرسانی روستاها و شهرها به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

استاندار سمنان به مهاجرت معکوس مردم به روستاها اشاره کرد و افزود: تامین زمین و ساخت مسکن به ویژه در حوزه روستایی در دولت سیزدهم مورد تاکید است.

هاشمی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی در دستور کار است، تصریح کرد: باید به حوزه اشتغال خانگی و تولید ثروت در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت جوانان توجه ویژه شود.

در شهرستان شاهرود حدود ۳۳۰ واحد صنعتی و تولیدی فعالیت می کنند که بیش از ۱۰۰ واحد در شهرک صنعتی این شهر مستقر است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان از نوع صنایع کوچک، ۶ درصد صنایع متوسط و بقیه صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha