۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹
کد خبر: 84813231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده تخلف چهار واحد تولید رب گوجه فرنگی به تعزیرات حکومتی فارس ارجاع شد
عکس تزئینی است

شیراز- ایرنا- معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: پرونده تخلف گرانفروشی چهار واحد تولیدی رب گوجه فرنگی به ارزش افزون بر ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

  مهدی حسنی، روز چهارشنبه  با اشاره به افزایش قیمت رب گوجه فرنگی توسط برخی از کارخانه‌های تولیدی افزود: بر اساس بازرسی و بررسی‌های بعمل آمده از وضعیت واحدهای تولیدی رب گوجه فرنگی در استان و بررسی و جمع‌آوری فاکتورهای برندهای موجود در خرده فروشی‌ها، تخلف گرانفروشی چهار واحد تولیدی محرز شد.
وی ادامه داد: با توجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر قرار گرفتن رب گوجه فرنگی در گروه سهم کالایی تحت عنوان کالاهای دارای قیمت پیش بینی، هرگونه افزایش قیمت این محصول بدون اخذ مجوز از ستاد تنظیم بازار کشور ممنوع بوده و با واحدهای متخلف مطابق قوانین برخورد خواهد گردید.

کشف انبار احتکار لوازم یدکی خودرو در شیراز
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس بیان کرد: همچنین به دنبال بازرسی از یک انبار عمده فروشی لوازم یدکی در شیراز، ضمن انجام بررسی‌های اولیه و استعلام کدپستی، مشاهده شد که این انبار در سامانه جامع انبارها ثبت نشده و هیچ مشخصه ثبتی در خصوص ثبت انبار توسط صاحب کالا وجود ندارد.
حسنی افزود: نظر به اینکه کالاهای موجود در انبار عمده فروشی لوازم یدکی، جزو اقلام مشمول کالای هدف در طرح مبارزه با احتکار و اختفا است لذا به استناد دستورالعمل‌های واصله از سازمان حمایت طبق ماده ۶۰ قانون نظام صنفی، تخلف احتکار واحد مذکور محرز و پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شد.
وی، با اشاره به بازرسی مستمر از واحدهای تولیدی افزود: این کار با هدف جلوگیری از بروز تخلف در روند تولید و توزیع اقلام و کالاها انجام می شود.
حسنی، از شهروندان خواست که هرگونه تخلف صنفی اعم از احتکار، خودداری از عرضه کالا، گرانفروشی، کم فروشی و تقلب را از طریق تلفن ۱۲۴ گزارش دهند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha