افزون بر ۷۱۲ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری در خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: ۷۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات فرزندآوری طی سه ماهه نخست سالجاری در راستای حمایت از افزایش جمعیت استان پرداخت شد.

علی اصغر هدایتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات از امسال آغاز شده است، اظهار داشت: این میزان تسهیلات به d;هزار و ۶۷۰ متقاضی خراسان شمالی در راستای حمایت از افزایش جمعیت و فرزندآوری پرداخت شد.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات فرزندآوری با کارمزد چهار درصد است و برای فرزند اول تا پنجم این تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریال و برای فرزند پنجم یک میلیارد ریال با اقساط سه ساله پرداخت می‌شود.

هدایتی با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات ازدواج در خراسان شمالی اظهار داشت: سه هزار و ۳۲۸ فقره وام ازدواج به مبلغ چهار هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال در مدت سه مهه نخست سالجاری در استان پرداخت شده است که نسبت به سال قبل ۸۸ درصد افزایش یافت.

وی با بیان این که این تسهیلات با نرخ چهار درصد و اقساط ۱۰ ساله پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: همچنان با افزایش سقف وام، نبود ضامن برای زوجین یکی از موانع پرداخت این تسهیلات است و همین امر موجب شده تا هفت هزار و ۶۳۶ نفر در صف دریافت وام  ازدواج باشند.

طبق ماده ۱۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ‎تسهیلات فرزندآوری بدون سپرده گذاری و تنفس ۶ ماهه برای بازپرداخت اقساط با کارمزد چهار درصد و رعایت دوره زمانی ابلاغی، طبق دستورالعمل بانک مرکزی پرداخت می شود.

خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان‌های با خطر متوسط قرار دارد، نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است که این میانگین در کشور ۱.۸ درصد در نظر گرفته شده است.

این استان۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و  بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ حدود ۲۷۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ سال دارد که حدود ۳۲ درصد جمعیت خراسان شمالی را شامل می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha